ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 7/ZK/2015
Kanclerza Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 10 lutego 2015 r.
 
w sprawie usług kurierskich realizowanych za pośrednictwem Kancelarii Ogólnej
 
Na podstawie §24 Regulaminu organizacyjnego (t.j. zarządzenie nr 17.XV R/2013 z dnia 25 kwietnia 2013 r. ze zm.), zarządza się co następuje:
 
§ 1
1. Zarządzenie reguluje tryb postępowania w zakresie korzystania z usług kurierskich, dla jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, zwanego dalej „Uniwersytetem” lub „Uczelnią”, przez firmę wyłonioną zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, zwaną dalej „firmą kurierską”.
2. Z usług firmy kurierskiej należy korzystać w przypadku niemożności wysłania przesyłki w trybie przesyłki pocztowej priorytetowej.
 
§ 2
1. Usługi kurierskie obejmują następujące rodzaje przesyłek:
1) miejscowe (na terenie miasta) - doręczane następnego dnia,
2) krajowe - doręczane do adresata w dniu następnym:
a) do godz. 9 (w zależności od dostępności serwisu w miejscu doręczenia),
b) do godz. 10 (w zależności od dostępności serwisu w miejscu doręczenia),
c) do godz. 12 (w zależności od dostępności serwisu w miejscu doręczenia),
d) w ciągu całego dnia,
3) zagraniczne:
a) Niemcy i Wielka Brytania:
-  do 1 kg –  1 dzień roboczy
-  od 1 kg do 10 kg – 2 dni robocze
b) Irlandia
-  do 1 kg – 1 dzień roboczy
-  od 1 kg do 10 kg – 3 dni robocze
c) USA
- do 1 kg  – 3 dni robocze
- od 1 kg do 10 kg – od 6 do 8 dni roboczych.
2. Przysyłki zagraniczne do pozostałych krajów będą wysyłane poza umową, według obowiązujących terminów doręczeń firmy kurierskiej.
3. Umowa o usługi kurierskie nie obejmuje realizacji przesyłek:
1) nadawanych poza godzinami określonymi w §6,
2) wymagających określonych, szczególnych warunków przewozu, w tym chemicznych lub medycznych.
 
§ 3
1. Zamówienie usługi kurierskiej (załącznik nr 1) należy składać do Kancelarii Ogólnej na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz w formie papierowej.
2. Na podstawie danych z zamówienia Kancelaria Ogólna wypełnia list przewozowy, a firma kurierska wystawia fakturę VAT.
 
§ 4
1. Po złożeniu zamówienia usługi kurierskiej w formie elektronicznej należy dostarczyć do Kancelarii Ogólnej zapakowaną i zaadresowaną przesyłkę wraz z zamówieniem usługi kurierskiej w formie pisemnej.
2. W wyjątkowych przypadkach wersja pisemna zamówienia usługi kurierskiej może być dostarczona do Kancelarii Ogólnej w terminie trzech dni od złożenia zamówienia drogą elektroniczną.
 
§ 5
1. W wyjątkowych sytuacjach, przesyłka może być odebrana przez firmę kurierską z adresu jednostki zamawiającej, z zastrzeżeniem ust. 2, jeżeli nie ma możliwości fizycznego dostarczenia przesyłki kurierskiej do Kancelarii Ogólnej lub Rektoratu.
2. Możliwość odbioru przesyłki z adresu jednostki zamawiającej nie dotyczy jednostek mieszczących się przy ul.: Borowskiej, Koszarowej, Syrokomli, Krakowskiej i Bujwida.
3. O zmianie miejsca odbioru przesyłki, o którym mowa w ust. 1, należy powiadomić Kancelarię Ogólną, która uzgadnia nowy adres odbioru z firmą kurierską.
 
§ 6
Firma kurierska odbiera przesyłki z:
1) Kancelarii Ogólnej Uczelni                     od godz. 8:00 do 15:00,
2) Portierni Rektoratu                                 od godz. 15:00 do 16:00,
3) adresu jednostki organizacyjnej od godz. 8:00 do 16:00.
 
§ 7
W przypadkach, o których mowa w §5 ust. 1, jednostka zamawiająca usługę kurierską przesyła zamówienie w formie elektronicznej, a następnie odbiera z Kancelarii Ogólnej wypełniony list przewozowy oraz opakowanie firmy kurierskiej. Po odbiorze przesyłki przez firmę kurierską jednostka organizacyjna przekazuje do Kancelarii Ogólnej oryginał listu przewozowego.
 
§ 8
W przypadkach określonych w §2 ust. 3 oraz §5 ust. 2 jednostka organizacyjna zamawia usługę kurierską samodzielnie (poza Kancelarią Ogólną) i nie jest związana umową, o której mowa w §1 ust. 1.
 
§ 9
1. Podstawą do naliczenie należności za wykonane usługi kurierskie są oryginały dokumentów nadawczych i oddawczych (oryginalne listy przewozowe).
2. Kancelaria Ogólna po otrzymaniu od firmy kurierskiej faktury VAT, przekazuje do jednostek organizacyjnych zlecających usługi kurierskie formularz „Rozliczenie Faktury” (załącznik nr 2) w celu potwierdzenia zgodności realizacji z zamówieniem.
3. Jednostka organizacyjna zwraca do Kancelarii Ogólnej potwierdzenie, o którym mowa w ust. 2, w terminie 3 dni od daty otrzymania.
4. Kancelaria Ogólna kompletuje dokumenty i przekazuje wraz z fakturą VAT do Sekcji Likwidatury.
 
§ 10
  
 
Z upoważnienia Rektora
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
Zastępca Kanclerza ds. Inwestycji
 
mgr inż. Andrzej Kochan
 
 
Otrzymują:
według rozdzielnika
MK