ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 12/XIV R/2006
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 12 lutego 2006 r.

w sprawie pensum dydaktycznego w roku akademickim 2005/2006

Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365) oraz uchwał Senatu nr 136 z dnia 23 maja 2005 r., nr 147 z dnia 20 czerwca 2005 r. oraz uchwały z dnia 27 lutego 2006 r. zarządzam co następuje:

§ 1
1. Wysokość rocznego pensum dydaktycznego wynosi:
1) pracownicy naukowo-dydaktyczni – 210 h
2) pracownicy dydaktyczni – 360 h
3) lektorzy i instruktorzy – 540 h
4) doktoranci od II roku studiów doktoranckich – 80 h
2. Obniżony wymiar pensum stosuje się do:
1) pracowników naukowo-dydaktycznych pełniących funkcje:
a) rektora, prorektorów, dziekanów – 120 h
b) prodziekanów – 150 h
2) pracowników dydaktycznych pełniących funkcje prodziekanów – 300 h
3) członków RN Min. Nauki i Informatyz., PKA, CKK, KAUM – 120 h

§ 2
Inne zajęcia wliczane do pensum dydaktycznego:
1) egzaminy studentów – 0,5 h za jednego studenta
2) szkolenie lekarzy rodzinnych (grupy 5–6 osób) – 4 h za dzień ćwiczeniowy
3) wykład dla lekarzy rodzinnych – 1 h dydakt. za 1 h wykładu
4) prowadzenie słuchaczy studiów doktoranckich – 30 h za jednego doktoranta
5) prowadzenie zajęć związanych z napisaniem przez studenta pracy magisterskiej:
a) na Wydziale Farmaceutycznym (w grupach jednoosobowych) – 45 h za pracę magisterską
(dotyczy tylko prac doświadczalnych, laboratoryjnych. Pozostałe prace jak pkt 5 lit. b),
b) na Wydziale Zdrowia Publicznego (w grupach do czterech osób
– w zależności od liczby osób w grupie) – 8 h za jedną pracę magisterską
– 15 h za dwie prace
– 24 h za trzy prace
– 30 h za cztery prace
6) prowadzenie zajęć związanych z napisaniem przez studenta pracy licencjackiej na Oddziale Analityki Medycznej i na Wydziale Zdrowia Publicznego (grupy seminaryjne do 15 studentów):
a) w semestrze zimowym; 1 student → 1 h dydaktyczna (jednak nie mniej niż 5 h), maksymalnie 15 h za wszystkich studentów,
b) w semestrze letnim: 1 student → 2 h dydaktyczne (jednak nie mniej niż 10 h), maksymalnie 30 h za wszystkich studentów,
7) prowadzenie zajęć na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych – 1 h dydakt. za 1 h zajęć,
8) prowadzenie zajęć w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division
– 1 h dydakt. za 1 h zajęć.

§ 3
Osoby, do których stosuje się obniżony wymiar pensum mogą wykonywać dodatkowo płatne zajęcia dydaktyczne w godzinach ponadwymiarowych po wcześniejszym wykonaniu pensum w podstawowej wysokości określonej w § 1 ust. 1.

§ 4
Liczebność grup studenckich w zależności od rodzaju prowadzonych zajęć wynosi:
1) wykłady – łącznie dla wszystkich studentów danego roku i kierunków studiów,
2) seminaria i fakultety – 20 osób,
3) ćwiczenia przy łóżkach chorych – 6 osób,
4) ćwiczenia przy łóżkach chorych w klinikach, w których występuje niedobór godzin dydaktycznych zajęcia są prowadzone w grupach mniejszych niż 6-osobowe. Obliczenia dokonuje się jak dla grup 6-osobowych, tzn. bez zwiększania liczby godzin dydaktycznych,
5) ćwiczenia w przychodniach i poradniach przyklinicznych – 6 osób,
6) ćwiczenia kształcące umiejętności zawodowe w warunkach symulowanych – 12 osób,
7) ćwiczenia chemiczno-analityczne ze studentami Wydziału Lekarskiego i Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego w Katedrze i Zakładzie Biochemii Lekarskiej, Katedrze i Zakładzie Chemii i Immunochemii oraz w Katedrze i Zakładzie Mikrobiologii – 10 osób,
8) ćwiczenia w Katedrze i Zakładzie Anatomii Prawidłowej – 15 osób,
9) ćwiczenia w Katedrze i Zakładzie Higieny – 20 osób,
10) ćwiczenia praktyczne przy komputerach – 10 osób,
11) ćwiczenia studentów Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego:
a) przy fotelu dentystycznym studenci III-IV roku – 6 osób,
b) przy fotelu dentystycznym studenci V roku – 5 osób,
c) fantomowe – 10 osób,
12) ćwiczenia analityczne i chemiczne (Wydział Farmaceutyczny) – 10 osób,
13) ćwiczenia z przedmiotów: anatomia, fizjologia z anatomią, fizjologia i fizjologia kliniczna, patofizjologia z patomorfologią (Wydział Farmaceutyczny) – 15 osób,
14) lektoraty języków obcych – 20 osób,
15) zajęcia z wychowania fizycznego – 25 osób,
16) inne ćwiczenia – 12 osób.

§ 5
1. W jednostkach organizacyjnych wykonujących pensum wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe wynosi w przypadku:
a) zajęć na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych – 200% wysokości wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową,
b) zajęć w ośrodku zamiejscowym w Świdnicy (dzienne, wieczorowe, zaoczne) – 150% wysokości wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową,
c) zajęć w ośrodku zamiejscowym w Zielonej Górze (dzienne, wieczorowe, zaoczne) – 200% wysokości wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową,
d) zajęć na studiach zaocznych we Wrocławiu – 130% wysokości wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową,
e) zajęć w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division – 100% wysokości wynagrodzenia za godzinę ponadwymiarową oraz dodatek zgodnie z § 6 ust. 2 i 3.
2. Wynagrodzenie za prowadzenie zajęć, o których mowa w ust. 1 lit. b i c nie stosuje się do osób zamieszkałych odpowiednio w Świdnicy lub Zielonej Górze.
3. Udział procentowy poszczególnych rodzajów zajęć w ogólnej liczbie zrealizowanych godzin dydaktycznych stosuje się także do godzin ponadwymiarowych.
4. Wynagrodzenie za godzinę ponadwymiarową, o którym mowa w ust. 1 określa odrębne zarządzenie rektora w sprawie wynagradzania pracowników.

§ 6
1. W jednostkach organizacyjnych niewykonujących pensum zajęcia prowadzone na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych, na studiach zaocznych i w ośrodkach zamiejscowych wlicza się do pensum bez przeliczników.
2. Za zajęcia w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division, z zastrzeżeniem ust. 3, przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą zrealizowaną godzinę dydaktyczną w wysokości 60,00 zł brutto, nie więcej jednak niż 30% wynagrodzenia zasadniczego.
3. Za zajęcia z wychowania fizycznego dla obcokrajowców w ramach English Division przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą zrealizowaną godzinę dydaktyczną w wysokości 12,00 zł brutto, nie więcej jednak niż 30% wynagrodzenia zasadniczego.

§ 7
1. Terminarz rozliczania pensum obejmuje:
1) przekazanie przez dziekanaty do jednostek organizacyjnych list studentów wpisanych na dany rok akademicki w terminie do 31 października 2005 r.,
2) przekazanie przez osobę odpowiedzialną za obliczanie obciążenia dydaktycznego do odpowiedniego dziekanatu roczne obciążenie dydaktyczne oraz przydział czynności (plan) dla poszczególnych nauczycieli akademickich na:
a) semestr zimowy w terminie do 10 listopada 2005 r.,
b) semestr letni w terminie do 28 lutego 2006 r.
2. W przypadku braku, w stosunku do semestru zimowego, zmian w obciążeniu dydaktycznym na semestr letni osoba, o której mowa w ust. 1 pkt. 2 przekazuje bezpośrednio do sekretariatu prorektora ds. dydaktyki tylko przydział czynności na ten semestr w terminie do 28 lutego 2006 r.
3. Dziekanat zobowiązany jest do systematycznego przekazywania – w miarę wpływu z jednostek organizacyjnych sprawdzonych i poprawionych dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, do sekretariatu prorektora ds. dydaktyki za:
a) semestr zimowy – w terminie do 30 listopada 2005 r.,
b) semestr letni – w terminie do 15 marca 2006 r.

§ 8
1. Roczne rozliczenie godzin ponadwymiarowych wszystkich pracowników dydaktycznych adiunkt dydaktyczny przekazuje do sekretariatu prorektora ds. dydaktyki w terminie do 15 maja 2006 r., z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Miesięczne rozliczenie zajęć dydaktycznych za dany miesiąc, prowadzonych w języku angielskim, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3, osoby wyznaczone są zobowiązane przekazać do English Division do drugiego dnia każdego następnego miesiąca, następnie English Division do sekretariatu prorektora ds. dydaktyki w terminie do dziesiątego dnia każdego następnego miesiąca.
3. Tryb, o którym mowa w ust. 2 stosuje się także do zajęć w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division, prowadzonych przez osoby niebędące pracownikami Akademii Medycznej we Wrocławiu.
4. Rozliczenie, o którym mowa w ust. 2 i 3 należy przesyłać do English Division drogą elektroniczną, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., oraz przez Kancelarię Ogólną Uczelni, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zarządzenia.
5. Listę jednostek Uczelni, które nie rozliczą się w terminie, o którym mowa w ust. 2, English Division przekazuje do prorektora ds. dydaktyki.

§ 9
1. Wypłaty za godziny ponadwymiarowe są dokonywane po zakończeniu roku akademickiego, tj. po 5 października 2006 r., po rozliczeniu obciążenia dydaktycznego za dany rok akademicki, z zastrzeżeniem § 10.
2. Wypłata dodatku do wynagrodzenia za prowadzenie zajęć, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3, w wysokości nieprzekraczającej 30% wynagrodzenia zasadniczego są dokonywane w okresach miesięcznych, w terminie do 30 każdego miesiąca z zastrzeżeniem § 10.

§ 10
W przypadku zaburzeń w realizacji programu studiów wypłata za godziny zlecone, ponadwymiarowe oraz prowadzone w języku angielskim, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3 zostaje wstrzymana do czasu wyjaśnienia wszystkich nieprawidłowości i zatwierdzenia wypłaty przez prorektora ds. dydaktyki.

§ 11
1. Rozliczenie zajęć, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3, za semestr zimowy roku akademickiego 2005/2006 należy przekazać do English Division w terminie 7 dni od zakończenia tego semestru.
2. Wypłata wynagrodzenia za prowadzenie zajęć, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3, za semestr zimowy roku akademickiego 2005/2006 nastąpi do 25 marca 2006 r., z zastrzeżeniem § 10.

§ 12
Tracą moc zarządzenia Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu: nr 1 z 5 stycznia 1989 r., nr 6/XIII R/2004 z dnia 19 stycznia 2004 r., nr 24/XIII R/2004 z dnia 16 kwietnia 2004 r.

§ 13
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od 1 października 2005 r., z wyjątkiem § 8 ust. 2–5 oraz § 9 ust. 2, które obowiązują od semestru letniego roku akademickiego 2005/2006.

Załącznik 1
Załącznik 2

Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak


Otrzymują:
według rozdzielnika