zm.: 88/XIV R/2009
Zarządzenie nr 23/XIV R/2006
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 24 kwietnia 2006 r.
w sprawie wprowadzenia w życie „Regulaminu działalności Senackiej Komisji Arbitrażowej Akademii Medycznej we Wrocławiu”
Na podstawie art. 66 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.) oraz § 22 statutu Akademii Medycznej (zarządzenie nr 14/XIII R/2005 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 22 marca 2005 r.) zarządzam co następuje:
§ 1
1. Przedmiotem działalności Komisji Arbitrażowej są próby polubownego rozwiązania konfliktów powstałych między jednostkami organizacyjnymi i/lub pracownikami Uczelni.2. W celu realizacji przedmiotu działalności, o którym mowa w ust. 1 Komisja:
a) wysłuchuje opinii stron,
b) podejmuje próby mediacji i doprowadzenia do ugody stron.
3. Komisja może także żądać dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy.
§ 2
1. Senat w tajnym głosowaniu powołuje ze swojego składu organizatora Komisji.2. Senat zatwierdza skład Komisji Arbitrażowej w tajnym głosowaniu.
3. Organizator Komisji Arbitrażowej wysyła do wszystkich członków oraz osób stale biorących udział w jej posiedzeniach (tj. członków związków zawodowych delegowanych do komisji) z głosem doradczym, imienne zawiadomienia, określające dokładny program, termin i miejsce pierwszego posiedzenia komisji.
4. Na pierwszym posiedzeniu, zwołanym przez organizatora Komisji, wybiera ona w tajnym głosowaniu swojego przewodniczącego i jego zastępcę, a w głosowaniu jawnym przyjmuje regulamin.
5. Przewodniczącym oraz zastępcą przewodniczącego może być tylko osoba zatrudniona na stanowisku profesora zwyczajnego lub profesora nadzwyczajnego.
§ 3
1. Pisemny wniosek o skierowanie sprawy do Komisji Arbitrażowej zainteresowana jednostka organizacyjna lub pracownik Uczelni składa do rektora.2. Decyzję w sprawie, o której mowa w ust. 1 podejmuje rektor i w przypadku pozytywnie rozpatrzonego wniosku przekazuje sprawę Komisji Arbitrażowej
§ 4
1. Termin posiedzenia w danej sprawie wyznacza przewodniczący Komisji.2. Przewodniczący Komisji Arbitrażowej wyznacza spośród członków Komisji trzyosobowy zespół arbitrażowy w konkretnej sprawie.
3. W posiedzeniu zespołu orzekającego mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, przedstawiciele związków zawodowych działających w Uczelni.
4. Osoba wyznaczona do obsługi administracyjnej wysyła do członków zespołu orzekającego zaproszenie na posiedzenie z podaniem terminu miejsca i przedmiotu posiedzenia, w terminie przypadającym nie później niż na 7 dni przed datą posiedzenia.
§ 5
1. Członek komisji nie może orzekać w sprawach dotyczących członka najbliższej rodziny.2. Wyłączenie członka komisji z zespołu orzekającego może nastąpić także na wniosek uczestnika postępowania, jeżeli zachodzą okoliczności mogące mieć wpływ na bezstronność członka składu orzekającego.
3. O wyłączeniu w przypadku o którym mowa w ust. 2 decyduje przewodniczący komisji.
4. Przewodniczącym składu orzekającego powinien być nauczyciel akademicki zatrudniony na stanowisku nie niższym niż osoba, w stosunku do której toczy się postępowanie arbitrażowe.
§ 6
Od decyzji o wyłączeniu członka komisji z zespołu orzekającego, uczestnikom postępowania przysługuje odwołanie do rektora w terminie 7 dni od daty otrzymania decyzji. Decyzja rektora jest ostateczna. § 7
1.1 Zespół orzekający po zapoznaniu się z dokumentami i po wysłuchaniu zwaśnionych stron przekazuje sprawozdanie z przeprowadzonego postępowania na posiedzenie Komisji lub rektorowi.2. W przypadku zawarcia ugody, stanowi ona załącznik do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1.
§ 8
1. W przypadku spraw dotyczących okresowej oceny nauczyciela akademickiego ocena Komisji jest ostateczna.2. W pozostałych sprawach:
a)2 w przypadku zawarcia ugody Komisja przekazuje rektorowi niezbędne dokumenty, sprawozdanie i ugodę,
b) w przypadku niezawarcia ugody Komisja przekazuje dokumenty, sprawozdanie, wniosek o przeprowadzenie dalszego postępowania, mogącego mieć charakter dyscyplinarny lub organizacyjny, oraz protokół do rektora.
§ 9
W przypadkach, o których mowa w § 8 rektor podejmuje ostateczną decyzję.§ 10
Komisja podejmuje decyzje zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym. § 11
Z posiedzenia Komisji Arbitrażowej osoba wyznaczona do obsługi administracyjnej sporządza protokół.§ 12
1. Protokół z posiedzenia Komisji Arbitrażowej powinien zawierać następujące elementy:a) numer protokołu,
b) datę posiedzenia komisji,
c) przebieg posiedzenia komisji,
d) podjęte uchwały,
e) do protokołu winny być załączone wszystkie dokumenty i materiały omawiane na posiedzeniu komisji.
2. Lista obecności na posiedzeniu stanowi załącznik do protokołu.
§ 13
1. Protokół z posiedzenia komisji podpisuje przewodniczący Komisji, a w razie jego nieobecności jego zastępca. 2. Osoba wyznaczona do obsługi administracyjnej parafuje każdą stronę protokołu.
§ 14
Wszystkie dokumenty z posiedzenia Komisji Arbitrażowej przechowywane są u osoby wyznaczonej do obsługi administracyjnej.§ 15
Protokoły i dokumentacje z posiedzeń Komisji (w tym ich kserokopie) są udostępniane tylko za zgodą rektora.§ 16
Sprawozdanie z prac komisji za rok kalendarzowy przekazywane jest do rektora w terminie
do 15 stycznia roku następującego po roku sprawozdawczym. § 17
1. Czynności podjęte przez Komisję Arbitrażową przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia zachowują swoją ważność.2. Od dnia wejścia niniejszego zarządzenia stosuje się przepisy przedmiotowego regulaminu.
§ 18
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Ryszard Andrzejak
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Ryszard Andrzejak
Otrzymują:
Sekretariat Rektora
Sekretariat Kanclerza
Członkowie Komisji
Audytor Wewnętrzny
Główny Specjalista ds. Szpitali Klinicznych
1 Zmieniony zarządzeniem nr 88/XIV R/2009 Rektora AM z dnia 14 grudnia 2009 r.
2 Zmieniony zarządzeniem nr 88/XIV R/2009 Rektora AM z dnia 14 grudnia 2009 r.