zm. 57/XIV R/2006
63/XIV R/2006
88/XIV R/2006
11/XIV R/2007
ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 54/XIV R/2006
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 11 sierpnia 2006 r.
w sprawie wysokości i zasad pobierania opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2006/2007
Na podstawie art. 66 ust. 1 i 2 i 99 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.), rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie zasad gospodarki finansowej uczelni (Dz. U. 1991.84.380 ze zm.), § 18 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie podejmowania i odbywania studiów przez cudzoziemców oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i szkoleniach (Dz. U. 2002.69.634) oraz uchwał Senatu: nr 198 z dnia 30 stycznia 2006 r. wraz z załącznikiem, nr 212 z dnia 27 marca 2006 r. i nr 256 z dnia 26 czerwca 2006 r. zarządzam co następuje:
I. Opłata za kształcenie na studiach niestacjonarnych prowadzonych w języku polskim
§ 1
1. Wydział Lekarski jednolite studia magisterskie
od I do V roku – 18 000 zł za rok akademicki
VI rok – przeniesienie na studia stacjonarne
2. Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
jednolite studia magisterskie
od I do IV roku – 20 000 zł za rok akademicki
V rok – przeniesienie na studia stacjonarne
3. Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki
jednolite studia magisterskie
od I do IV roku – 15 000 zł za każdy rok akademicki
V rok – przeniesienie na studia stacjonarne
4. Wydział Zdrowia Publicznego
a) studia I stopnia na kierunku fizjoterapia
I, II, III rok – 5500 zł za każdy rok akademicki
b) studia I stopnia, dla techników fizjoterapii, na kierunku fizjoterapia
I, II. III rok – 5500 zł za każdy rok akademicki
c) studia II stopnia na kierunku pielęgniarstwo
I-II rok 3500 zł za każdy rok akademicki
d) studia I stopnia na kierunku pielęgniarstwo (pomostowe)
1750,00 zł za każdy semestr
e) studia I stopnia na kierunku położnictwo (pomostowe)
1750,00 zł za każdy semestr
f)
5500,00 zł za każdy rok akademicki
II. Opłaty za powtarzanie roku
§ 2
1. Na studiach stacjonarnych w języku polskim1) Wydział Lekarski – 2200 zł za rok akademicki
2) Wydział Lekarsko-Stomatologiczny – 2200 zł za rok akademicki
3) Wydział Farmaceutyczny – 2200 zł za rok akademicki
4) Wydział Zdrowia Publicznego – 730 zł za rok akademicki
2. Na studiach płatnych według stawek obowiązujących na danym roku studiów.
III. Opłata za kształcenie na studiach prowadzonych w języku angielskim (English Division) na Wydziale Lekarskim i Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym
§ 3
1. Opłata rekrutacyjna wpłacana jednorazowo – 500 € 2. 2 Pierwszy rok studiowania 1 – 12 000 €
3. Następne lata – 8000 € za każdy rok akademicki
1 Z wyjątkiem firmy Medieuro, która za rekrutowanych przez siebie studentów wnosi opłaty w wysokości 6 000,00 € za jedno miejsce edukacyjne (zgodnie z zawartą umową).
IV. Opłata za kształcenie w języku polskim cudzoziemców i osoby pochodzenia polskiego studiujących na zasadach odpłatności
§ 4
1. Opłata rekrutacyjna wpłacana jednorazowo 200 €2. Jednolite studia magisterskie:
a) cudzoziemcy 8000 € za każdy rok akademicki
b) osoby pochodzenia polskiego 5600 € za każdy rok akademicki
3. Studia I stopnia
a) cudzoziemcy 2500 € za każdy rok akademicki
b) osoby pochodzenia polskiego 1750 € za każdy rok akademicki
4. Jeżeli okres nauki trwa krócej niż rok akademicki opłata naliczana jest proporcjonalnie do faktycznego czasu trwania nauki
V. Opłata za kształcenie na studiach podyplomowych
§ 5
Wydział Lekarski Kształcenia Podyplomowego a) 2 semestralne studia podyplomowe „Orzecznictwo i Ubezpieczenia” 1.800 zł za każdy semestr
b) 3 semestralne studia podyplomowe „Menadżer Ochrony Zdrowia”
1500 zł za każdy semestr
c) 2 semestralne studia podyplomowe „Zarządzanie i organizacja w służbie zdrowia”
1500 zł za każdy semestr.
VI. Termin uiszczania opłat
§ 6
1. Opłaty za kształcenie na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych (także przez cudzoziemców) oraz powtarzanie roku na studiach stacjonarnych, należy wpłacać w dwóch równych ratach semestralnych lub jednorazowo za cały rok w terminie pierwszej raty,
z zastrzeżeniem pkt. 3: a)3 studenci pierwszego roku (z wyjątkiem studentów, o których mowa w ppkt c – e)
I rata za semestr zimowy do 31 sierpnia, z listy rezerwowej oraz z naboru wrześniowego do 20 września 2006 r.
II rata za semestr letni do 25 lutego 2007 r.
b) studenci kolejnych lat studiów
I rata za semestr zimowy do 25 września 2006 r.
II rata za semestr letni do 25 lutego 2007 r.
c) studenci studiów I-go stopnia na kierunku fizjoterapii dla techników fizjoterapii
I rata za semestr zimowy do 20 sierpnia 2006 r.
II rata za semestr letni do 31 stycznia 2007 r.
d) za I rok studiów niestacjonarnych na Wydziale Farmaceutycznym:
I rata za semestr zimowy do 20 września, z listy rezerwowej do 25 września.
e)4 studenci pierwszego roku studiowania w ramach English Division
opłata rekrutacyjna do dnia 30 września 2006 r.
I rata za semestr zimowy do dnia 30 września 2006 r.
II rata za semestr letni do 25 lutego 2007 r.
2. Osoby przyjęte z odwołania są zobowiązane do wniesienia opłaty za pierwszy semestr I roku studiów, wciągu 7 dni od daty otrzymania decyzji o przyjęciu na studia.
3. Opłata rekrutacyjna na dany kierunek jest wnoszona jednorazowo i nie podlega zwrotowi.
VII. Przepisy ogólne
§ 7
1. Brak uregulowania w terminie, opłaty za pierwszy semestr pierwszego roku studiów uważa się za rezygnację studenta ze studiów. 2. Brak dokonania opłaty za studia w terminach, o których mowa w § 6 skutkuje nieotrzymaniem wpisu na rok akademicki, a nieuregulowanie opłaty w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania do zapłaty (załącznik nr 1), wysyłanego przez dziekanat, skutkuje skreśleniem z listy studentów, z zastrzeżeniem § 9.
3. Od opłat za studia, wniesionych po upływie terminu określonego w niniejszym zarządzeniu lub decyzji, o której mowa w § 9, pobiera się odsetki ustawowe za opóźnienie.
§ 8
1. W przypadku powtarzania roku na studiach płatnych student ma prawo do obniżenia opłaty za studia za rok, który powtarza. 2. Obniżenie opłaty, o której mowa w pkt 1 jest proporcjonalne do liczby zajęć, w których student nie będzie uczestniczyć z powodu zaliczenia przedmiotu w roku poprzednim.
3. Opłata za studia po obniżeniu nie może być jednak mniejsza niż 50% opłaty za studia.
4. Decyzję w sprawie, o której mowa w pkt 1 podejmuje rektor, na udokumentowany wniosek studenta zaopiniowany przez uczelniany organ samorządu studenckiego, złożony w dziekanacie nie później, niż 30 dni przed upływem terminu wniesienia opłaty za studia.
5. Przepisu § 8 nie stosuje się do studentów nieodpłatnych studiów stacjonarnych w języku polskim.
§ 9
1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach student studiów płatnych może złożyć wniosek o prolongatę terminu wniesienia opłaty za studia. 2. Decyzję w sprawie, o której mowa w pkt 1 podejmuje dziekan. Opłata może być prolongowana nie dłużej niż o 3 miesiące. W odniesieniu do decyzji dziekana stosuje się odpowiednio przepis § 8 pkt 4.
3. Student zobowiązany jest uiścić opłatę za studia w terminie określonym w decyzji, o której mowa w pkt 2, a w przypadku nieotrzymania zgody na prolongatę – w terminie wynikającym z niniejszego zarządzenia.
4. W przypadku, gdy doręczenie decyzji nastąpi po upływie terminu wynikającego z niniejszego zarządzenia, opłaty należy dokonać w terminie 7 dni od dnia doręczenia decyzji.
5. W przypadku braku wpłaty w terminie określonym w pkt 3 i 4, dziekan wydaje decyzję o skreśleniu studenta z listy studentów.
§ 10
1.5 Wniesione opłaty za studia nie podlegają zwrotowi, z zastrzeżeniem pkt 2, 3 i 10a. 2. Opłata za studia podlega zwrotowi w całości w przypadku rezygnacji studenta ze studiów przed rozpoczęciem zajęć.
3. W przypadku rezygnacji ze studiów po rozpoczęciu zajęć opłata podlega zwrotowi w wysokości proporcjonalnej do liczby miesięcy niepobierania nauki, licząc od miesiąca następującego po dniu rezygnacji.
4. Decyzję w tej sprawie podejmuje rektor, na podstawie złożonego przez studenta wniosku.
5. Wniosek składa się do dziekanatu właściwego wydziału. Do wniosku dziekanat dołącza informację dotyczącą wysokości i sposobu naliczenia opłaty podlegającej zwrotowi.
§ 10a 6
1. Student może otrzymać zwrot wniesionej opłaty za studia tylko w przypadku uzyskania urlopu dziekańskiego z przyczyn zdrowotnych.2. W przypadku uzyskania urlopu dziekańskiego, o którym mowa w pkt 1, (bez zgody na udział w niektórych zajęciach oraz na przystępowanie do zaliczeń i egzaminów w trakcie trwania tego urlopu) przed terminem wniesienia opłaty za studia, student nie wnosi opłaty za czas trwania urlopu dziekańskiego.
3. W przypadku uzyskania przez studenta urlopu dziekańskiego, o którym mowa w pkt 1, (bez zgody na udział w niektórych zajęciach oraz na przystępowanie do zaliczeń i egzaminów w trakcie trwania tego urlopu) po wniesieniu przez niego opłaty za studia, opłata ta podlega zwrotowi:
a) w całości jeżeli decyzja o udzieleniu urlopu została wydana przed rozpoczęciem zajęć,
b) w wysokości proporcjonalnej do liczby miesięcy urlopu dziekańskiego, licząc od miesiąca następującego po dniu wydania decyzji o udzieleniu urlopu, jeżeli decyzja o udzieleniu urlopu została wydana po rozpoczęciu zajęć.
4. Student, który przed wniesieniem opłaty za studia, uzyskał urlop dziekański, o którym mowa w pkt 1, i ubiega się o zgodę dziekana na udział w niektórych zajęciach oraz na przystępowanie do zaliczeń i egzaminów w trakcie trwania urlopu dziekańskiego, może uzyskać taką zgodę jedynie w przypadku wcześniejszego wniesienia opłaty za studia.
5. Student, który uzyskał urlop dziekański, o którym mowa w pkt 1, wniósł opłatę za studia i uzyskał zgodę dziekana na udział w niektórych zajęciach oraz na przystępowanie do zaliczeń i egzaminów w trakcie trwania urlopu dziekańskiego, może ubiegać się o zwrot opłaty za studia przez czas trwania urlopu.
6. Zwrot, o którym mowa w pkt 5 jest proporcjonalny do liczby zajęć, w których student nie będzie uczestniczyć, jednak nie więcej niż 50% opłaty za studia.
7. Decyzje w sprawach, o których mowa w pkt 2, 3, 4 i 5 podejmuje rektor, na podstawie złożonego przez studenta wniosku.
8. Wniosek składa się do dziekanatu właściwego wydziału. Do wniosku dziekanat dołącza informację dotyczącą wysokości i sposobu naliczenia opłaty podlegającej zwrotowi.
§ 11
1. Na udokumentowany wniosek studenta, rektor może zwolnić go z części opłaty za dany rok studiów, jeżeli student osiągnął w poprzednim roku średnią ocen co najmniej 4,8 i dochód na jednego członka rodziny studenta jest niższy niż 300,00 zł.2. Średnią ocen, o której mowa w pkt 1 oblicza się na zasadach określonych w regulaminie studiów. Wysokość dochodu ustala na zasadach określonych w regulaminie pomocy materialnej dla studentów.
3. Student może uzyskać zwolnienie, o którym mowa w pkt 1, jeden raz w trakcie trwania studiów.
4. Zwolnienie nie może być większe niż 50% wysokości opłaty za dany rok studiów.
§ 12
1. Od decyzji dziekana, o której mowa w § 9 pkt 2, studentowi przysługuje prawo odwołania w ciągu 14 dni do rektora.2.7 Decyzje rektora, o których mowa w § 8, 10, 10a i 11 są ostateczne.
3. Wzór decyzji rektora stanowi załącznik nr 3a, a wzór decyzji dziekana załącznik nr 3b.
§ 13
1. Wzór wniosku, o którym mowa w § 8–11 stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.2. W przypadku złożenia wniosku po terminie, o którym mowa w § 8 wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
3. W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku, dziekanat wzywa do ich usunięcia w terminie 7 dni. Jeżeli braki formalne nie zostaną usunięte w terminie wskazanym w wezwaniu, wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 14
Osoby niebędące obywatelami polskimi, a pochodzące z krajów Unii Europejskiej i krajów EFTA, którzy w postępowaniu rekrutacyjnym na studia stacjonarne nie uzyskały minimum kwalifikacyjnego, a zakwalifikowane zostały na studia niestacjonarne w języku polskim ponoszą opłaty za studia na warunkach obowiązujących studentów polskich.§ 15
Wysokość opłat za studia rozpoczęte przed rokiem akademickim 2006/2007 określają wcześniejsze zarządzenia w tej sprawie.VIII. Przepisy końcowe
§ 16
1. Opłaty wnosi się na indywidualne konto studenta, w ramach konta Akademii Medycznej. 2. Opłaty wpłacane w euro, przelicza się na złote polskie według średniego kursu euro obowiązującego w NBP w dniu dokonania wpłaty.
3. Akademia nie ponosi kosztów związanych z wnoszeniem opłat (np. kosztów przelewu).
4. Datą zapłaty jest dzień wpływu środków na wskazane konto bankowe Akademii.
§ 17
Dokonanie tylko częściowej opłaty za studia, w terminie określonym w niniejszym zarządzeniu, jest równoznaczne z nieuregulowaniem należności. W takim przypadku stosuje się odpowiednio przepis § 7 pkt 2 i 3 § 18
Opłaty za wydanie dokumentów reguluje odrębne zarządzenie rektora.§ 19
1. Rejestr decyzji dziekana prowadzi dziekanat, a rejestr decyzji rektora prowadzi sekretariat prorektora ds. dydaktyki, który przekazuje decyzje rektora do właściwego dziekanatu.2. Decyzje dziekana i rektora, o których mowa w niniejszym zarządzeniu sporządza się w dwóch egzemplarzach. Jeden oryginał otrzymuje student, a drugi pozostaje w dziekanacie.
§ 20
Tracą moc zarządzenia Rektora: nr 14 z dnia 17 grudnia 1993 r., nr 17 z dnia 12 lipca 1996 r., 37 z dnia 23 grudnia 1996 r.§ 21
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3a
Załącznik 3b
Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Ryszard Andrzejak
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Ryszard Andrzejak
Otrzymują:
według rozdzielnika
1 Dodany zarządzeniem nr 57/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 30 sierpnia 2006 r.
2Zmieniony zarządzeniem nr 11/XIV R/2007 Rektora AM z dnia 19 lutego 2007 r.
3 Zmieniony zarządzeniem nr 63/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 27 września 2006 r.
4 Dodany zarządzeniem nr 63/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 27 września 2006 r.
5 Zmieniony zarządzeniem nr 88/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 29 grudnia 2006 r.
6 Dodany zarządzeniem nr 88/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 29 grudnia 2006 r.
7 Dodany zarządzeniem nr 88/XIV R/2006 Rektora AM z dnia 29 grudnia 2006 r.