ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 14/XIII R/2002
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 15 kwietnia 2002 r.

zmieniające statut Akademii Medycznej.

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385 z późniejszymi zmianami) oraz uchwały Senatu z dnia 25 marca 2002 r. zarządzam co następuje:

§ 1
W statucie Akademii Medycznej (zarządzenie nr 16 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 28 września 1995 r. z późniejszymi zmianami) wprowadzam następujące zmiany :
a) w § 17 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
„1. Senat liczy 35 osób”,
b) w § 17 w ust. 2 dodaje się punkt „i” o brzmieniu :
„i) 1 przedstawiciel uczestników studiów doktoranckich”,
c) w § 28 w ust. 2 punkt „d” otrzymuje brzmienie :
„d) wybrani przedstawiciele :
- pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na wydziale,
- samorządu studenckiego wydziału,
- uczestników studiów doktoranckich,
- pracowników uczelni zatrudnionych na wydziale, niebędących nauczycielami akademickimi”.
d) w § 28 po ust. 2 dodaje się ust. 2a o brzmieniu :
„2a. Przedstawiciele uczestników studiów doktoranckich są wybierani w tych wydziałach, które posiadają prawo nadawania stopni naukowych”.
e) § 37 otrzymuje brzmienie :
„§ 37. 1. Samodzielne Publiczne Szpitale Kliniczne zwane dalej „szpitalami klinicznymi” stanowią bazę do prowadzenia działalności naukowo-badawczej, dydaktycznej w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych i promocją zdrowia.
2. Tworzenie, przekształcenie i likwidacja szpitala klinicznego następuje w drodze uchwały senatu.
Uchwała senatu dotycząca realizacji likwidacji szpitala klinicznego wymaga zgody ministra.
3. Szpitale kliniczne są samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, posiadającymi osobowość prawną.
4. Szpital kliniczny działa na podstawie statutu, nadawanego przez rektora.
5. Szpital kliniczny pokrywa we własnym zakresie ujemny wynik finansowy.
6. Rektor sprawuje nadzór nad działalnością szpitali klinicznych na podstawie zapisów zawartych w statutach szpitali klinicznych.
7. Konkurs na stanowisko ordynatora – kierownika kliniki oraz ordynatora - kierownika oddziału klinicznego ogłasza i przeprowadza rektor. Tryb przeprowadzania postępowania konkursowego określa regulamin konkursu.
8. Rektor powołuje kierownika kliniki (ordynatora) oraz kierownika oddziału klinicznego (ordynatora), po uprzednim zasięgnięciu opinii dyrektora szpitala klinicznego.
9. Przy szpitalu klinicznym działa rada społeczna, która jest organem inicjującym i opiniodawczym rektora oraz organem doradczym dyrektora szpitala klinicznego.
10. Skład rady społecznej, zadania, czas trwania kadencji oraz okoliczności odwołania członków rady przed upływem kadencji ustala w statucie szpitala klinicznego senat uczelni.
11. Radę społeczną powołuje, odwołuje oraz zwołuje jej pierwsze posiedzenie rektor.
12. Dyrektor szpitala klinicznego ma prawo przedstawiać senatowi wnioski w sprawach:
a) zmiany statutu szpitala klinicznego,
b) tworzenia, łączenia, przekształcania, znoszenia jednostek organizacyjnych szpitala klinicznego,
c) zmiany w rodzaju i zakresie udzielanych świadczeń zdrowotnych w szpitalu klinicznym,
d) remontów i inwestycji,
e) zakupu aparatury wysokospecjalistycznej,
f) zakupu i przyjmowania darowizn aparatury i sprzętu medycznego odpowiadającego najwyższym standardom technicznym,
g) zbywania, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego szpitala”.
f) w § 61 dodaje się punkt „e” o brzmieniu :
„e) uczestników studiów doktoranckich”,
g) w § 62 w ust. 1 dodaje się punkt „d” o brzmieniu :
„d) uczestników studiów doktoranckich”,
h) w załączniku nr 2 do statutu w § 11 ust. 4 otrzymuje brzmienie :
„4. Wymóg określony w ust. 3 nie dotyczy pomocniczych nauczycieli akademickich, studentów, pracowników niebędących nauczycielami akademickimi i uczestników studiów doktoranckich”,
i) w załączniku nr 2 do statutu w § 12 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
„1. Senat liczy 35 osób w tym 20 samodzielnych n.a., 6 pomocniczych n.a., 5 studentów, 2 pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, 1 uczestnik studiów doktoranckich i dyrektor biblioteki głównej”,
j) w załączniku nr 2 do statutu w § 12 w ust. 2 dodaje się punkt „i” o brzmieniu :
„i) 1 wybrany przedstawiciel uczestników studiów doktoranckich”,
k) w załączniku nr 2 w § 13 ust. 4 otrzymuje brzmienie :
„4. W skład Rady Wydziału Zdrowia Publicznego wchodzą :
- dziekan,
- prodziekan ds. studentów,
- prodziekan ds. studiów licencjackich i zaocznych,
- wszyscy samodzielni n.a.,
- wybrani przedstawiciele zgodnie z art. 50 ust. 1 pkt 4 i ust. 3 ustawy”.

§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

dr hab. Leszek Paradowski
prof. nadzw.




Otrzymują:
Według rozdzielnika