ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 33/XIII R/2000
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 29 maja 2000 r.

zmieniające statut uczelni

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 65, poz. 385 z późniejszymi zmianami) oraz uchwały Senatu z dnia 22 maja 2000 r. zarządzam co następuje:

§ 1
W Statucie Akademii Medycznej (zarządzenie nr 16 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 28 września 1995 r. z późniejszymi zmianami) wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 2 w ust. 5 skreśla się wyrazy „i Opieki Społecznej”,
2) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8. Wydziały Akademii mają prawo nadawania absolwentom tytułów zawodowych:
a) Wydział Lekarski – tytułu lekarza,
b) Wydział Lekarsko-Stomatologiczny – tytułu lekarza stomatologa (lekarza dentysty),
c) Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej oraz Wydział Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego – tytułu magistra”,
3) w § 17 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
„1. Senat liczy 34 osoby”.
4) w § 17 w ust. 2 w punkcie „d” liczbę 19 zamienia się na 20”.
5) w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi Akademii są:
a) Wydział Lekarski,
b) Wydział Lekarsko-Stomatologiczny,
c) Wydział Lekarski Kształcenia Podyplomowego,
d) Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej,
e) Wydział Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego”,
6) w § 43 ust. 5 otrzymuje brzmienie :
„5. Biblioteki Wydziałów: Farmaceutycznego, Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego oraz Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego podlegają dziekanom poszczególnych wydziałów”.
7) w § 46 w ust. 2 w punkcie „a” skreśla się wyrazy „ i z oddziału Stomatologicznego”,
8) w § 46 w ust. 2 w punkcie „b” skreśla się wyrazy „ i 1 z Oddziału Stomatologicznego”,
9) w § 46 w ust. 2 w punkcie „c” skreśla się wyrazy „i z Oddziału Stomatologicznego”,
10) w § 50 w ust. 2 dodaje się punkt „a1” o brzmieniu:
„a1) na Wydziale Lekarsko-Stomatologicznym – 5 osób”,
11) § 52 otrzymuje brzmienie:
„§ 52. Członkowie Rady Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego oraz członkowie Rady Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego będący równocześnie członkami Rady Wydziału Lekarskiego lub Rady Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego mają prawo wyboru wydziału, w którym korzystają z biernego prawa wyborczego”.
12) w § 58 w ust. 3 skreśla się wyrazy „i Opieki Społecznej”,
13) w § 73 dodaje się ust. 4 o brzmieniu:
„4. Uczelnia może utworzyć i prowadzić niepubliczny zakład opieki zdrowotnej” ,
14) w § 86 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli akademickich wchodzą:
a) 3 osoby z Wydziału Lekarskiego,
b) 2 osoby z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
c) 4 osoby z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
d) 3 osoby z Wydziału Farmaceutycznego,
e) 1 osoba z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
f) 1 osoba – reprezentująca wszystkie międzywydziałowe jednostki organizacyjne”,
15) w § 100 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. W skład komisji dyscyplinarnej dla studentów wchodzą:
a) przewodniczący,
b) przedstawiciele nauczycieli akademickich:
- z Wydziału Lekarskiego - 2 osoby
- z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego - 2 osoby
- z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego - 2 osoby
- z Wydziału Farmaceutycznego - 2 osoby
- z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego - 1 osoba,
c) przedstawiciele studentów:
- z Wydziału Lekarskiego - 2 osoby
- z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego - 2 osoby
- z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego - 2 osoby
- z Wydziału Farmaceutycznego - 2 osoby
- z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego - 1 osoba”,
16) załącznik nr 1 do statutu (w załączeniu),
17) w załączniku nr 2 do statutu w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. UKE liczy 105 wybranych przedstawicieli:
a) samodzielnych n.a. w liczbie 50 osób, w tym:
16 z Wydziału Lekarskiego,
5 z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
20 z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
8 z Wydziału Farmaceutycznego,
1 z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
b) pomocniczych n.a. w liczbie 30 osób, w tym:
10 z Wydziału Lekarskiego,
5 z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
10 z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
3 z Wydziału Farmaceutycznego,
1 z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
1 z międzywydziałowych jednostek organizacyjnych,
c) studentów w liczbie 15 osób, w tym:
4 z Wydziału Lekarskiego,
2 z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
4 z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
2 z Wydziału Farmaceutycznego bez Oddziału Analityki Medycznej,
1 z Oddziału Analityki Medycznej,
2 z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
d) pracowników nie będących nauczycielami akademickimi w liczbie 10 osób, w tym:
3 z Wydziału Lekarskiego, Wydziału Lekarsko Stomatologicznego i Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
1 z Wydziału Farmaceutycznego i Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
6 z pozostałych jednostek organizacyjnych (Studium Języków Obcych, Studium W-F, Studium Medycyny Społecznej i Zdrowia Publicznego, Biblioteki Głównej, administracji centralnej i obsługi)”,
18) w załączniku nr 2 do statutu § 12 otrzymuje brzmienie:
„§ 12. 1. Senat liczy 34 osoby w tym 20 samodzielnych n.a., 6 pomocniczych n.a., 5 studentów, 2 pracowników nie będących nauczycielami akademickimi i dyrektor biblioteki głównej.
2. W skład senatu wchodzi:
a) rektor,
b) prorektorzy:
- ds. nauki,
- ds. dydaktyki,
- ds. klinicznych,
c) dziekani:
- Wydziału Lekarskiego,
- Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
- Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
- Wydziału Farmaceutycznego,
- Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
d) wybieralni przedstawiciele samodzielnych n.a. w liczbie 11 w tym:
- 3 z Wydziału Lekarskiego,
- 2 z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
- 3 z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
- 2 z Wydziału Farmaceutycznego,
- 1 z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
e) dyrektor biblioteki głównej,
f) wybieralni przedstawiciele pomocniczych n.a. w liczbie 6 w tym:
- 1 z Wydziału Lekarskiego,
- 1 z Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
- 1 z Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
- 1 z Wydziału Farmaceutycznego,
- 1 z Wydziału Pielęgniarstwa i Zdrowia Publicznego,
- 1 z międzywydziałowych jednostek organizacyjnych,
g) wybieralni przedstawiciele samorządu studenckiego w liczbie 5,
h) wybieralni przedstawiciele pracowników nie będących nauczycielami akademickimi w liczbie 2 w tym:
- 1 osoba z grupy pracowników naukowo-technicznych, inżynieryjno-technicznych i bibliotecznych,
- 1 osoba z grupy pracowników administracyjno-ekonomicznych i obsługi”.
19) w § 13 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. W skład Rady Wydziału Lekarskiego wchodzą:
- dziekan,
- prodziekan ds. nauki,
- prodziekan ds. studentów,
- prodziekan ds. socjalnych,
- wszyscy samodzielni n.a.,
- wybrani przedstawiciele zgodnie z art. 50 ust. 1 pkt 4 i ust. 3 ustawy”,
20) w § 13 dodaje się ust. „1 a” o brzmieniu:
„1 a. W skład Rady Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego wchodzą:
- dziekan,
- prodziekan ds. studentów,
- wszyscy samodzielni n.a.,
- wybrani przedstawiciele zgodnie z art. 50 ust. 1 punkt 4 i ust. 3 ustawy”.
21) w § 13 w ust. 4 dodaje się punkt o brzmieniu:
„ - prodziekan ds. studiów licencjackich i zaocznych”.

§ 2
1. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z zastrzeżeniem § 1 punkty od 2 do 11 i od 14 do 20, które wchodzą w życie z dniem 1 października 2000 r.
2. W zakresie reprezentacji w Senacie przedstawicieli stomatologii i Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego (załącznik nr 2 do statutu, § 12 ust. 2 punkt „d”) obowiązuje skład dotychczasowy do końca kadencji tj. do dnia 31 sierpnia 2002 r.

Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

dr hab. Leszek Paradowski
prof. nadzw.



Otrzymują:
wszystkie jednostki organizacyjne