ARCHIWALNE

Zarządzenie nr 24/XIV R/2008
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 15 maja 2008 r.

w sprawie zmian w „Regulaminie organizacyjnym Akademii Medycznej we Wrocławiu” (Prorektorzy, R-BO)

Na podstawie art. 66 i 83 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.) oraz § 234 statutu zarządzam co następuje:

§ 1
W zarządzeniu nr 75/XIV R/2007 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 25 sierpnia 2007 r. w sprawie wprowadzenia w życie „Regulaminu organizacyjnego Akademii Medycznej we Wrocławiu” wprowadza się następujące zmiany:
a) w Rozdziale II § 13 otrzymuje brzmienie:
„§ 13. 1. Projekt umowy sporządza jednostka merytoryczna, w zakresie kompetencji której znajduje się przedmiot umowy.
2. Każda umowa powinna być parafowana przez kierownika jednostki organizacyjnej przygotowującej umowę oraz przez radcę prawnego.
3. W zakresie podpisywania umów stosuje się następujące zasady:
a) umowy lub oświadczenia podpisuje Rektor lub prorektorzy w zakresie swoich kompetencji, z zastrzeżeniem lit. b. W czasie nieobecności Rektora umowy podpisuje jego stały zastępca – Prorektor ds. Nauki. Podpisywanie umów, o których mowa w § 72 statutu Akademii Medycznej we Wrocławiu wymaga zgody Senatu.,
b) umowy i oświadczenia w sprawach administracyjno-gospodarczych z zakresu zwykłego zarządu, w tym wnioski o dotacje, podpisuje Kanclerz,
c) umowy pociągające za sobą przepływy finansowe, oprócz osób wymienionych pod lit. a–b, podpisuje Kwestor,
d) w czasie nieobecności Kanclerza lub Kwestora, umowy podpisują odpowiednio Zastępca Kanclerza ds. Logistyki lub Zastępca Kwestora,
e) w razie konieczności Rektor może udzielić pełnomocnictwa szczególnego do podpisywania określonych umów, o których mowa pod lit. a, innej osobie niż wymieniona w tym punkcie. Pełnomocnictwo to wymaga formy pisemnej.
4. Załączniki do umowy takie jak: kalkulacje, stawki roboczo-godziny kosztorysu wstępnego, protokołu utrudnienia itp. wymagają podpisu kierownika właściwej rzeczowo jednostki organizacyjnej oraz w razie potrzeby branżowego inspektora nadzoru lub osoby sporządzającej kalkulację.
5. Jednostka merytoryczna dokonuje rejestracji umowy w Dziale Organizacyjnym, który prowadzi centralny rejestr umów.”,
b) w Rozdziale III w § 19 pkt 2 kropkę w ppkt 11 zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 12 w brzmieniu:
„12) podejmowanie decyzji w sprawach wynikających z zatrudnienia nauczycieli akademickich oraz pracowników naukowo-technicznych, z wyłączeniem decyzji w sprawie zatrudniania na stanowisko profesora nadzwyczajnego i profesora zwyczajnego oraz powoływania do pełnienia funkcji kierownika jednostki wydziałowej i międzywydziałowej. Uprawnienie do nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy wymaga pisemnego upoważnienia Rektora.”,
c) w Rozdziale III w § 20 pkt 2B ppkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) zatwierdzanie wniosków oraz podpisywanie umów w sprawach związanych z prowadzeniem zajęć dydaktycznych,”,
d) w Rozdziale III w § 21 pkt 2 kropkę w ppkt 9 zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 10 w brzmieniu:
„10) podpisywanie umów w sprawach związanych z funkcjonowaniem szpitali klinicznych.”,
e) w Rozdziale III w § 27 pkt 3A skreśla się ppkt 3,
f) w Rozdziale III w § 27 pkt 3B ppkt 1 skreśla się lit d,
g) w Rozdziale III w § 27 pkt 3B ppkt 2 dodaje się lit g w brzmieniu:
„g) rozdział korespondencji i spraw do załatwienia zgodnie z zakresem zadań zawartym w regulaminie organizacyjnym,”,
h) w Rozdziale III w § 44 pkt 2 kropkę w ppkt 16 zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 17 w brzmieniu:
„17) prowadzenie rejestru uchwał senatu.”.

§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.




Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak

Otrzymują:
wszystkie jednostki