Zarz.: 33/XIV R/2010
zm.: 38/XIV R/2010
46/XIV R/2010

Zarządzenie nr 33/XIV R/2010
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 16 lipca 2010 r.

w sprawie wysokości i terminów wnoszenia opłat za usługi edukacyjne w roku akademickim 2010/2011 oraz wzorów umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne i aneksów do umów

Na podstawie art. 99 ust. 2 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.), § 18 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. 2006.190.1406 ze zm.) oraz rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 3 października 2006 r. w sprawie warunków i trybu przenoszenia osiągnięć studenta (Dz. U. 2006.187.1385) zarządzam, co następuje:

I. Opłaty za usługi edukacyjne na studiach niestacjonarnych prowadzonych w języku polskim, dla studentów polskich oraz cudzoziemców wymienionych w art. 43 ust. 2 i 5 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, którzy w postępowaniu rekrutacyjnym zakwalifikowani zostali na studia niestacjonarne

§ 1
1. Wydział Lekarski
jednolite studia magisterskie – 21 000,00 zł za każdy rok akademicki
2. Wydział Lekarsko-Stomatologiczny
jednolite studia magisterskie – 24 000,00 zł za każdy rok akademicki
3. Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej
a)1 jednolite studia magisterskie - farmacja - 16 000,00 zł za każdy rok akademicki (semestry I-X). Opłata za semestr XI, w którym student odbywa praktykę wynosi 2300,00 zł.
b) jednolite studia magisterskie – analityka medyczna – 10 000,00 zł za każdy rok akademicki
4. Wydział Nauk o Zdrowiu
a) studia I stopnia na kierunku pielęgniarstwo (pomostowe) 4400,00 zł za każdy rok akademicki
b) studia II stopnia na kierunku pielęgniarstwo 4500,00 zł za każdy rok akademicki
c) studia I stopnia na kierunku położnictwo (pomostowe) 4400,00 zł za każdy rok akademicki
d) studia II stopnia na kierunku położnictwo 5500,00 za każdy rok akademicki
e) studia I stopnia na kierunku fizjoterapia 6000,00 zł za każdy rok akademicki
f) studia II stopnia na kierunku fizjoterapia 7000,00 zł za każdy rok akademicki
g) studia I stopnia na kierunku zdrowie publiczne 5000,00 zł za każdy rok akademicki
h) studia II stopnia na kierunku zdrowie publiczne 5500,00 zł za każdy rok akademicki

§ 2
Terminy wnoszenia opłat za usługi edukacyjne na studiach niestacjonarnych.
1. I rok:
a) semestr zimowy: zgodnie z kalendarzem rekrutacji
b) – semestr letni do 15 lutego 2011 r.
2. kolejne lata:
a) semestr zimowy do 25 września danego roku
b) semestr letni do 15 lutego danego roku.

§ 3
1. Opłatę za usługę edukacyjną związaną z powtarzaniem zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, student wnosi w wysokości 200,00 zł za 1 pkt ECTS na studiach jednolitych magisterskich i 150,00 zł za 1 pkt ECTS na studiach I i II stopnia, w liczbie określonej dla powtarzanych zajęć.
2. Opłatę za uzupełnienie różnic programowych występujących podczas przeniesienia z innej uczelni, student wnosi w wysokości 200,00 zł za 1 punkt ECTS, w liczbie określonej dla zajęć, które należy zrealizować.
3. Liczba punktów ECTS dla poszczególnych przedmiotów określona jest w planach studiów.
4. Opłaty, o których mowa w pkt 1 i 2 należy wnieść jednorazowo za semestr, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem semestru lub w terminie 7 dni od daty doręczenia pisma ustalającego warunki powtarzania zajęć lub uzupełnienia różnic programowych.

II. Opłata za powtarzanie zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce przez studentów studiów stacjonarnych

§ 4
1. Studenci studiów stacjonarnych wnoszą opłaty za powtarzanie określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce na warunkach i w wysokości określonej w umowie.
2. Opłatę za powtarzanie zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce student wnosi w wysokości 200,00 zł za 1 pkt ECTS na studiach jednolitych magisterskich i 150,00 zł za 1 pkt. ECTS na studiach I i II stopnia, w liczbie określonej dla powtarzanych zajęć.
3. Liczba punktów ECTS dla poszczególnych przedmiotów określona jest w planach studiów.
4. Opłatę, o której mowa w pkt 2 student wnosi jednorazowo, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem semestru lub w terminie 7 dni od daty doręczenia zgody na powtarzanie zajęć.

III. Opłata za usługi edukacyjne dla cudzoziemców

Opłata za usługi edukacyjne na studiach prowadzonych w języku polskim


§ 5
1. Wydział Lekarski:
jednolite studia magisterskie – równowartość 8000,00 euro za każdy rok akademicki (opłata w pierwszym roku studiów podwyższona jest o równowartość 200,00 euro i wynosi 8200,00 euro)
2. Wydział Lekarsko-Stomatologiczny:
jednolite studia magisterskie – równowartość 8500,00 euro za każdy rok akademicki (opłata w pierwszym roku studiów podwyższona jest o równowartość 200,00 euro i wynosi 8700,00 euro)
3. Wydział Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej:
jednolite studia magisterskie – równowartość 8000,00 euro za każdy rok akademicki (opłata w pierwszym roku studiów podwyższona jest o równowartość 200,00 euro i wynosi 8200,00 euro)

Opłata za usługi edukacyjne na studiach prowadzonych w języku obcym (English Division)

§ 6
1. Wydział Lekarski:
a) pierwszy rok studiów – równowartość 12 000,00 euro za rok akademicki (opłata w pierwszym roku studiów podwyższona jest o równowartość 200,00 euro i wynosi 12 200,00 euro)
b) następne lata – równowartość 8500,00 euro za każdy rok akademicki.
2. Wydział Lekarsko-Stomatologiczny:
a) pierwszy rok studiów – równowartość12 500,00 euro za rok akademicki (opłata w pierwszym roku studiów podwyższona jest o równowartość 200,00 euro i wynosi 12 700,00 euro)
b) następne lata – równowartość 9 000 euro - za rok akademicki.

Terminy wnoszenia przez cudzoziemców opłat za usługi edukacyjne

§ 7
Cudzoziemcy opłaty za usługi edukacyjne wpłacają jednorazowo za cały rok akademicki przed rozpoczęciem kształcenia, chyba że uzyskają zgodę na rozłożenie wpłaty na dwie równe raty semestralne.

§ 8
1. Opłata za powtarzanie zajęć z tytułu niezaliczenia roku wnoszona jest w wysokości opłaty za cały rok, określonej w umowie zawartej z cudzoziemcem.
2. Opłata za usługę edukacyjną związaną z powtarzaniem zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce, w przypadku otrzymania zgody na wpis warunkowy, wynosi 100,00 euro za 1 pkt. ECTS, w liczbie określonej dla powtarzanych zajęć.
3. Opłata za uzupełnienie różnic programowych występujących podczas przeniesienia z innej uczelni wynosi 100,00 euro za 1 punkt ECTS, w liczbie określonej dla zajęć, które należy zrealizować.
4. Liczba punktów ECTS dla poszczególnych przedmiotów określona jest w planach studiów.
5. Opłaty, o których mowa w pkt 13 należy wnieść jednorazowo, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem semestru lub w terminie 7 dni od daty doręczenia zgody na powtarzanie zajęć lub uzupełnienie różnic programowych.

§ 9
Cudzoziemcy pochodzenia polskiego podejmujący naukę na zasadach odpłatności wnoszą opłaty w pełnej wysokości. Warunki i zasady obniżenia opłaty o 30% określa uchwała senatu.

IV. Opłata za uczestniczenie w zajęciach nieobjętych planem studiów

§ 10
1. Studenci oraz cudzoziemcy studiujący w języku obcym i polskim, wnoszą przed rozpoczęciem zajęć, opłaty za uczestniczenie w zajęciach nieobjętych planem studiów, w wysokości ustalonej na podstawie kalkulacji kosztów, zatwierdzonej przez kwestora na wniosek dziekana.

V. Opłaty za usługi edukacyjne na studiach podyplomowych

§ 11
1. Wydział Lekarski Kształcenia Podyplomowego
a) Menedżer Ochrony Zdrowia  3 semestralne – 1600,00 zł za każdy semestr,
b) Orzecznictwo i Ubezpieczenia  2 semestralne – 1800,00 zł za każdy semestr,
c) Zarządzanie i Organizacja Opieki Geriatrycznej  2 semestralne – 1800,00 zł za każdy semestr,
2. Wydział Nauk o Zdrowiu
a) Neurologopedia Kliniczna  3 semestralne – 2017,00 zł za każdy semestr,
b) Logopedia Kliniczna  4 semestralne – 2012,00 zł za każdy semestr.

Termin wnoszenia opłat za usługi edukacyjne na studiach podyplomowych

§ 12
Opłatę na studiach podyplomowych – uczestnik wnosi przed rozpoczęciem zajęć w terminie określonym przez organizatora.

VI. Opłata za usługi edukacyjne na kursach dokształcających i zalecanych do specjalizacji

§ 13
Opłatę za usługi edukacyjne na kursach dokształcających i zalecanych do specjalizacji uczestnik wnosi przed rozpoczęciem zajęć w wysokości i terminie określonym przez organizatora.

VII. Przepisy końcowe

§ 14
1. Wszystkie opłaty, o których mowa w zarządzeniu są wnoszone na wskazane przez Uczelnię konto.
2. Wpłaty oraz zwrot opłat dokonywanych w euro, przelicza się na złote polskie według kursu średniego euro NBP w dniu dokonania wpłaty.
3. W przypadku wniesienia właściwej kwoty ustalonej w walucie obcej, zgodnie z § 5, 6 i 8, różnica wynikająca z kursu średniego euro NBP i kursu banku obsługującego wpłatę, nie obciąża studenta.
4. Od opłat wnoszonych po terminie pobiera się odsetki ustawowe w trybie określonym ustawowo.
5. Brak uregulowania w terminie, opłaty za pierwszy semestr pierwszego roku studiów uważa się za rezygnację kandydata ze studiów.
6. Brak uregulowania opłat lub dokonanie tylko częściowej wpłaty stanowi podstawę do wszczęcia przez Uczelnię procedury windykacji należności. Nie uregulowanie opłaty w terminie 7 dni od daty otrzymania ostatecznego wezwania do zapłaty skutkuje skreślenie z listy studentów i skierowanie sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego.
7. Zasady pobierania opłat za usługi edukacyjne od kandydatów na studia, studentów, uczestników studiów doktoranckich i słuchaczy reguluje uchwała senatu.
8. Wysokość opłat za usługi edukacyjne na studiach rozpoczętych przed rokiem akademickim 2010/2011 określają wcześniejsze zarządzenia rektora w tej sprawie.

VIII. Wzory umów, aneksów i wniosków

§ 15
1. Wprowadza się druki umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne stanowiące integralną część niniejszego zarządzenia:
a) załącznik nr 1 - umowa z cudzoziemcem studiującym w języku obcym lub polskim,
b) załącznik nr 2 - umowa ze studentem studiów niestacjonarnych,
c) załącznik nr 3 - umowa ze studentem studiów stacjonarnych w związku z powtarzaniem określonych zajęć, z powodu niezadowalających wyników w nauce,
d) załącznik nr 4 - umowa ze studentem/cudzoziemcem w związku z uczestnictwem w zajęciach nieobjętych planem studiów.
2. Wprowadza się druki aneksów do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne stanowiące integralną część niniejszego zarządzenia:
a) załącznik nr 5 - aneks dostosowujący do umowy z cudzoziemcem studiującym w języku obcym i polskim,
b) załącznik nr 6 - aneks dostosowujący do umowy ze studentem studiów niestacjonarnych,
c) załącznik nr 7 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku z częściowym zwolnieniem z opłaty za usługi edukacyjne,
d) załącznik nr 8 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku ze zwrotem opłaty za usługi edukacyjne za okres nie pobierania nauki,
e) załącznik nr 9 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku z przyznaniem obniżenia opłaty cudzoziemcowi pochodzenia polskiego,
f) załącznik nr 10 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku z powtarzaniem określonych zajęć,
g) załącznik nr 11 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku z podwyższeniem opłaty za studia,
h) załącznik nr 12 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku ze zmianą terminu zakończenia studiów,
i) załącznik nr 13 - aneks do umów o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniający postanowienia umowy w związku z różnicami programowymi,
j) 2 załącznik nr 13a – aneks do umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne dla studentów studiów niestacjonarnych i cudzoziemców zmieniających postanowienia umowy w związku z uzyskaniem zgody na prolongatę terminu wnoszenia opłat/rozłożeniem opłaty na raty.
3. Wprowadza się druki wniosków stanowiące integralną część niniejszego zarządzenia:
a) załącznik nr 14 - wniosek o prolongatę terminu wniesienia opłaty za studia lub rozłożenie opłaty za rok akademicki na dwie raty semestralne,
b) załącznik nr 15 - wniosek o zwrot opłaty za usługi edukacyjne za okres nie pobierania nauki, zwrot nadpłaty lub częściowe zwolnienie z opłaty za usługi edukacyjne,
c) załącznik nr 16 - wniosek o obniżenie opłaty za studia o 30%,
d) załącznik nr 17 - wniosek o ustalenie opłaty za powtarzanie określonych zajęć (dla studenta studiów stacjonarnych), ustalenie opłaty za usługę edukacyjną związaną z powtarzaniem określonych zajęć (dla studenta studiów niestacjonarnych oraz cudzoziemców, którzy uzyskali zgodę na wpis warunkowy), wyrażenie zgody na uczestnictwo w zajęciach nieobjętych planem studiów.

§ 16
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3
Załącznik nr 4
Załącznik nr 5
Załącznik nr 6
Załącznik nr 7
Załącznik nr 8
Załącznik nr 9
Załącznik nr 10
Załącznik nr 11
Załącznik nr 12
Załącznik nr 13
Załącznik nr 13a
Załącznik nr 14
Załącznik nr 15
Załącznik nr 16
Załącznik nr 17


Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu

prof. dr hab. Ryszard Andrzejak

Otrzymują:
według rozdzielnika

MK


1 Zmieniony zarządzeniem nr 46/XIV R/2010 Rektora AM z dnia 29 września 2010 r.
2 Dodany zarządzeniem nr 38/XIV R/2010 Rektora AM z dnia 20 sierpnia 2010 r.