ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 29/XV R/2011
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 20 czerwca 2011 r.
w sprawie zmian w „Regulaminie organizacyjnym Akademii Medycznej we Wrocławiu”
Na podstawie art. 83 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005.164.1365 ze zm.) oraz § 234 statutu Akademii Medycznej we Wrocławiu (t.j. zarządzenie nr 74/XIV R/2008 ze zm.) zarządzam co następuje:
§ 1
W „Regulaminie organizacyjnym Akademii Medycznej we Wrocławiu, wprowadzonym w życie zarządzeniem nr 45/XIV R/2010 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia
20 września 2010 r., wprowadza się następujące zmiany:
20 września 2010 r., wprowadza się następujące zmiany:
a) w § 4 po pkt 6 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:
„7. W celu wykonania określonego zadania Rektor lub Kanclerz może powołać zespół i wyznaczyć osobę odpowiedzialną za wykonanie tego zadania, np. kierownika projektu.”,
b) w §14 pkt 3 słowa „następujące zasady” zastępuje się słowami „następujące zasady, chyba że przepis szczególny wprowadza inne zasady”,
c) w §21 pkt 1 po ppkt 1 dodaje się ppkt 1a w brzmieniu:
„1a) koordynacja prac nad aktualizacją strategii rozwoju Uczelni,”,
d) w § 21 pkt 1 po ppkt 5 dodaje się ppkt 5a w brzmieniu:
„5a) nadzór nad kształceniem podyplomowym w Uczelni,”,
e) w §32 pkt 3 E skreśla się ppkt 4,
f) w §39 pkt 3 D po ppkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 4 w brzmieniu:
„4) sporządzanie kompletnych dyplomów.”,
g) w §40 pkt 2 C po ppkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 4 w brzmieniu:
„4) sporządzanie kompletnych dyplomów.”,
h) w §41 pkt 5 w ppkt 10 na końcu dodaje się słowa „a także sporządzanie kompletnych dyplomów,”,
i) w §42 pkt 2 ppkt 21 otrzymuje brzmienie:
„21) wprowadzenie spraw dotyczących nagród Prezesa Rady Ministrów, Ministra Zdrowia, nagród Rektora oraz odznaczeń, wyróżnień i innych nagród dla nauczycieli akademickich, w tym: rejestrowanie wniosków, przygotowywanie wykazu tych wniosków na posiedzenia komisji oraz organizowanie posiedzeń komisji i sporządzanie kompletnych dyplomów, w tym zakresie,”,
j) w §43 pkt 3 C po ppkt 3 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 4 w brzmieniu:
„4) sporządzanie kompletnych dyplomów.”,
k) w §46 pkt 2 po ppkt 11 kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się ppkt 12 w brzmieniu:
„12) prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Akademii, dotyczącymi szpitali klinicznych oraz innych podmiotów sprawujących opiekę zdrowotną, dla których Akademia jest organem założycielskim.”,
„12) prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami wpływającymi do Akademii, dotyczącymi szpitali klinicznych oraz innych podmiotów sprawujących opiekę zdrowotną, dla których Akademia jest organem założycielskim.”,
l) §52 otrzymuje brzmienie:
„§ 52
Zespół ds. Zamówień Publicznych Symbol literowy – AZ
1. Zespół ds. Zamówień Publicznych zwany dalej Zespołem, jest bezpośrednio podporządkowany Kanclerzowi.
2. Podstawowym zadaniem Zespołu jest przygotowanie, prowadzenie i dokumentowanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych, w tym procedur określonych w umowach międzynarodowych, w szczególności:
1) przyjmowanie, sprawdzanie opisu merytorycznego przedmiotu zamówienia, w zakresie opisu parametrów technicznych, wymaganych norm, atestów czy aprobat technicznych, specyfikacji wykonania i odbioru robót, gwarancji i organizacji serwisu, uzyskiwanych efektów itp. oraz rejestracja wniosków składanych przez jednostki organizacyjne;
2) ustalanie wartości szacunkowej przedmiotów zamówienia danego rodzaju, na podstawie sumowania wartości zamówień tego samego rodzaju, pochodzących z jednostek organizacyjnych;
3) wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na dany rodzaj przedmiotu zamówienia, w zależności od okoliczności przewidzianych przepisami o zamówieniach publicznych;
4) uzasadnienie wyboru trybu postępowania innego niż przetarg nieograniczony lub ograniczony, w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych (Pzp), lub w wypadku zastosowania trybu negocjacji bez ogłoszenia lub zamówienia z wolnej ręki,
5) przygotowywanie ogłoszeń do Biuletynu Zamówień Publicznych lub Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich oraz do prasy;
6) określanie treści, które powinny być zawarte w „Specyfikacji istotnych warunków zamówienia” („Siwz”) zgodnie z przepisami Pzp;
7) określanie wysokości wadium i kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
8) składanie kompletu dokumentacji Siwz w danym postępowaniu, wraz z propozycją składu Komisji przetargowej, do akceptacji Kanclerza;
9) przygotowywanie kompletu dokumentacji Siwz postępowania w formie informatycznej, celem jej zamieszczenia na stronie internetowej Akademii;
10) prowadzenie postępowania, w tym:
a) rejestrowanie korespondencji, przesyłanie udzielonych odpowiedzi i modyfikacji treści oraz zamieszczanie jej na stronie internetowej Akademii;
b) zbieranie dokumentacji, w tym ofert, nadsyłanej przez wykonawców oraz rejestrowanie terminu ich wpływu;
c) przygotowywanie formularzy protokołów i oświadczeń wypełnianych przez członków komisji przetargowych,
d) przygotowywanie jawnego otwarcia ofert, prowadzenie prac komisji przetargowej, dokumentowanie postępowania, przygotowywanie korespondencji przekazywanej do uczestników postępowania, zgodnie z przepisami Pzp.
e) komisyjna ocena ofert i wybór oferty najkorzystniejszej na podstawie kryteriów Siwz;
f) ogłoszenie wyniku postępowania, poprzez wysłanie pisemnej informacji do uczestników postępowania i zamieszczenie jej na stronie internetowej Akademii;
11) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i podpisaniem umów o zamówienie publiczne oraz przekazywanie podpisanych umów do dalszej realizacji do działu merytorycznego Akademii;
12) prowadzenie spraw związanych z postępowaniem odwoławczym oraz udział w rozprawach w KIO;
13) przechowywanie dokumentacji postępowania w sposób gwarantujący ich nienaruszalność;
14) przygotowywanie rocznych sprawozdań z udzielonych zamówień i przesłanie do UZP;
15) udzielanie wyjaśnień i przygotowanie dokumentacji instytucjom kontrolującym;
16) sporządzanie zestawień, analiz i udzielanie informacji z zakresu zadań Zespołu na potrzeby władz Akademii.”,
ł) § 60 otrzymuje brzmienie:
„§ 60
Dział Płac Symbol literowy – ZP
1. Dział Płac jest bezpośrednio podporządkowany Zastępcy Kwestora.
2. Do podstawowych zadań Działu Płac należy:
1) naliczanie wynagrodzeń dla pracowników zatrudnionych w Uczelni, w ramach umowy o pracę oraz umowy zlecenia/dzieło na podstawie obowiązujących przepisów,
2) przygotowywanie danych do planu funduszu płac,
3) bieżące naliczanie składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne oraz uzgadnianie naliczeń z Działem Kosztów,
4) przygotowywanie miesięcznych raportów zgłoszeniowych dla osób zatrudnionych na umowę zlecenie oraz rozliczeniowych do ZUS dla wszystkich pracowników,
5) terminowe przekazywanie informacji do Ośrodka Sieciowo-Komputerowego o możliwości przesyłania raportów do ZUS w ustawowych terminach,
6) wystawianie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń pracowników według wymagań zainteresowanych,
7) sporządzanie sprawozdań z wykonania funduszu płac,
8) bieżąca analiza wykorzystania limitu wynagrodzeń,
9) kompletowanie dokumentacji będącej podstawą obliczania wysokości wynagrodzeń,
10) kompletowanie dokumentacji i przygotowywanie wypłat wynagrodzeń z tytułu:
a) ponadwymiarowych zajęć dydaktycznych oraz ćwiczeń zleconych,
b) recenzowania rozpraw doktorskich i habilitacyjnych,
c) opracowywania ocen dorobku naukowego,
d) udziału w komisjach rekrutacyjnych,
e) opieki nad praktykami studenckimi,
f) dodatku specjalnego, itp.,
11) kompletowanie zwolnień lekarskich,
12) kompletowanie dokumentacji niezbędnej do obliczania poszczególnych składników wynagrodzeń, dodatków, godzin nadliczbowych, dopłat, ekwiwalentów, nagród jubileuszowych, odpraw,
13) dokonywanie potrąceń z tytułu różnych zobowiązań,
14) bieżące naliczanie na podatek dochodowy od osób fizycznych, uzgadnianie naliczania z Działem Kosztów oraz rozliczanie z urzędem skarbowym na obowiązujących formularzach,
15) terminowe przekazywanie do Urzędów Skarbowych oraz pracownikom informacji
o ich dochodach na obowiązujących formularzach,
o ich dochodach na obowiązujących formularzach,
16) przygotowywanie informacji o zarobkach pracowników do ZUS w celu naliczenia emerytury/renty,
17) przygotowywanie umów zleceń i umów o dzieło z kosztów ogólnych na podstawie zaakceptowanych wniosków, kompletowanie umów i rachunków i oraz sprawdzanie prawidłowości dokumentów będących podstawą naliczenia wynagrodzeń z BFP,
18) miesięczne rozliczanie bezosobowego funduszu płac i uzgadnianie jego wysokości
z Działem Kosztów,
z Działem Kosztów,
19) terminowe przygotowywanie dyspozycji przelewowych dotyczących potrąceń z wynagrodzeń oraz przelewów na rachunki rozliczeniowo-oszczędnościowe pracowników,
20) kompletowanie dokumentacji dotyczącej naliczania stypendiów dla uczestników studiów doktoranckich oraz stypendiów dla obcokrajowców,
21) naliczanie funduszu nagród.”.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Marek Ziętek
Otrzymują:
według rozdzielnika
MK/MC
MK/MC