Zarz.: 55/XV R/2012
   zm.: 55/XV R/2013
           61/XV R/2013
           96/XV R/2013
             1/XV R/2014
uchwała 1448/2014
uchwała 1455/2014
           69/XV R/2014
           91/XV R/2014
uchwała 1552/2015
           52/XV R/2015
ARCHIWALNE

Zarządzenie nr  55/XV R/2012
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 6 sierpnia 2012 r.

 
w sprawie określenia wysokości i terminów wnoszenia opłat za świadczone usługi edukacyjne od roku akademickiego 2012/2013 związane z kształceniem studentów (obywateli polskich i cudzoziemców), uczestników studiów doktoranckich i uczestników studiów podyplomowych oraz wzorów umów o warunkach odpłatności za świadczone usługi edukacyjne, porozumień do umów, wniosków i decyzji
 
Na podstawie art. 99 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2012 r., poz. 572, t.j.), § 17 i § 18 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. 2006.190.1406 ze zm.) zarządzam, co następuje:
 
I.         WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA STUDIA PROWADZONE W JĘZYKU POLSKIM

§ 1[1]

1.    Wysokość opłat za studia:
1)   niestacjonarne,
2)   podejmowane przez cudzoziemców, przyjętych na zasadach odpłatności, na niżej wymienionych kierunkach wynosi:
Wydział Kierunek Wysokość opłaty za studia:
1) niestacjonarne,
 
Wysokość opłaty za studia:
dla cudzoziemców przyjętych na zasadach odpłatności
(opłata za pierwszy rok studiowania zawiera równowartość 200€)
Lekarski lekarski (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów 32 000,00 zł 42 500,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
41 600,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
Lekarsko-Stomatologiczny lekarsko-dentystyczny (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów 35 000,00 zł 46 400 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
45 500,00 zł (opłata za każdy
następny rok studiów)
Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej farmacja (semestr I- X) (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów 23 000,00 zł 30 800,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
29 900,00 zł (opłata za każdy
następny rok studiów)
farmacja (semestr XI), w którym student odbywa praktykę, staż) 3 500,00 zł 4 550,00 zł
analityka medyczna (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów 20 000,00 zł 26 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
26 000,00 zł (opłata za każdy
następny rok studiów)
Nauk o Zdrowiu pielęgniarstwo I stopnia,
za każdy rok studiów
7 000,00 zł 10 000,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
9 100,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
pielęgniarstwo (pomostowe) I stopnia, za każdy rok studiów 5 680,00 zł nie dotyczy
pielęgniarstwo II stopnia,
za każdy rok studiów
6 500,00 zł 9 400,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
8 500,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
położnictwo I stopnia,
za każdy rok studiów
11 000,00 zł 15 200,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
14 300,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
położnictwo (pomostowe) I stopnia, za każdy rok studiów 6 200,00 zł nie dotyczy
położnictwo II stopnia,
za każdy rok studiów
8 000,00 zł 11 300,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
10 400,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
fizjoterapia I stopnia,
za każdy rok studiów
10 000,00 zł 13 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
13 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
fizjoterapia II stopnia,
za każdy rok studiów
9 000,00 zł 12 600,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
11 700,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
zdrowie publiczne I stopnia,
za każdy rok studiów
9 000,00 zł 12 600,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
11 700,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
zdrowie publiczne II stopnia, za każdy rok studiów 7 000,00 zł 10 000,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
9 100,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
ratownictwo medyczne I stopnia, za każdy rok studiów 10 000,00 zł 13 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
13 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
dietetyka I stopnia,
za każdy rok studiów
11 000,00 zł 15 200,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
14 300,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
Studia doktoranckie     26 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania)
26 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów)
2.        Terminy wnoszenia opłat za studia przez studentów obywateli polskich:
1)      w dwóch równych ratachsemestralnych za każdy rok studiów, wnoszone:
a)    I rata, za semestr zimowy, w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych);
b)   II rata, za semestr letni, w terminie do 15 lutego,
2)      jednorazowo przed rozpoczęciem roku akademickiego, w terminie do 15 września za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych).
3.        Terminy wnoszenia opłat za studia przez cudzoziemców:
1)   Cudzoziemcy wnoszą opłaty za usługi edukacyjne za cały okres nauki, chyba że uzyskają zgodę na wniesienie opłaty w ratach, odrębnie za każdy rok akademicki lub semestr nauki.
Opłata za każdy rok studiów wnoszona jest jednorazowo w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania  umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim).
2)   Opłata w ratach semestralnych wnoszona jest:
a)    I rata, opłata za semestr zimowy w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim),
b)   II rata, opłata za semestr letni w terminie do 15 lutego.
4.    Brak uregulowania opłaty za I rok studiów przez osobę przyjętą na studia w terminie
7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim, uważa się za rezygnację ze studiów.

II.[2] WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA  OPŁAT  ZA  STUDIA  W  JĘZYKU  OBCYM

§ 2

1. Wysokość opłat
Wydział Kierunek Opłata za studia
Lekarski lekarski
I rok (opłata za pierwszy rok studiowania) 49 200,00 zł*
opłata za każdy następny rok studiów 48 300,00 zł
Lekarsko-Stomatologiczny lekarsko- dentystyczny
I rok (opłata za pierwszy rok studiowania) 53 400,00 zł*
opłata za każdy następny rok studiów 52 500,00 zł
* opłata zawiera równowartość  200€
2. [3] Terminy wnoszenia opłat za studia prowadzone w języku obcym:
1)   Cudzoziemcy wnoszą opłaty za usługi edukacyjne za cały okres nauki, chyba że uzyskają zgodę na wniesienie opłaty w ratach, odrębnie za każdy rok akademicki lub semestr nauki.
2)   Opłata za każdy rok studiów wnoszona jest jednorazowo w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę
w terminie 7 dni od daty podpisania  umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym).
3)   Opłata w ratach semestralnych wnoszona jest:
a)    I rata, opłata za semestr zimowy w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym),
b)   II rata, opłata za semestr letni w terminie do 15 lutego.
3. [4]  Brak uregulowania opłaty za I rok studiów przez osobę przyjętą na studia w terminie
7 dni od daty podpisania  umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym, uważa się za rezygnację ze studiów.
 
III.[5] WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE ZWIĄZANE Z POWTARZANIEM OKREŚLONYCH ZAJĘĆ Z POWODU NIEZADOWALAJĄCYCH WYNIKÓW W NAUCE NA STUDIACH STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH ORAZ STUDIACH DOKTORANCKICH

§ 3

1.Wysokość opłaty za powtarzanie określonych zajęć, oblicza się biorąc za podstawę wymaganą do zaliczenia przedmiotu liczbę punktów ECTS określoną w planie studiów dla danego przedmiotu pomnożoną przez wysokość opłaty określoną dla 1 pkt. ECTS.
2. [6]Wysokość opłaty za 1 punkt ECTS związany z powtarzaniem określonych zajęć prowadzonych w języku polskim, wynosi:
 
Wydział Kierunek Opłata za 1 pkt. ECTS
    dotyczy studentów/doktorantów obywateli polskich dotyczy cudzoziemców przyjętych na zasadach odpłatności
Lekarski lekarski 530,00 zł 690,00 zł
Lekarsko-
Stomatologiczny
lekarsko-dentystyczny 580,00 zł 750,00 zł
Farmaceutyczny
z Oddziałem
Analityki Medycznej
farmacja (semestr I- X) 380,00 zł 500,00 zł
farmacja (semestr XI), w którym student odbywa praktykę, staż) 110,00 zł 150,00 zł
analityka medyczna 330,00 zł 430,00 zł
Nauk o Zdrowiu
 
pielęgniarstwo I stopnia 110,00 zł 150,00 zł
pielęgniarstwo (pomostowe) I stopnia, 100,00 zł nie dotyczy
pielęgniarstwo II stopnia, 100,00 zł 140,00 zł
położnictwo I stopnia 180,00 zł 230,00 zł
położnictwo (pomostowe) I stopnia, 110,00 zł nie dotyczy
położnictwo II stopnia, 130,00 zł 170,00 zł
fizjoterapia I stopnia, 160,00 zł 210,00 zł
fizjoterapia II stopnia, 150,00 zł 200,00 zł
zdrowie publiczne I stopnia, 150,00 zł 200,00 zł
zdrowie publiczne II stopnia, 110,00 zł 150,00 zł
ratownictwo medyczne I stopnia 160,00 zł 210,00 zł
dietetyka I stopnia, 180,00 zł 230,00 zł
  dietetyka II stopnia 120,00 zł 153,00 zł
Studia doktoranckie   440,00 zł 580,00 zł
 
3. Wysokość opłaty za 1 punkt ECTS związany z powtarzaniem określonych zajęć na studiach w języku obcym (z wyłączeniem stypendystów strony polskiej oraz cudzoziemców studiujących bez odpłatności i świadczeń stypendialnych), wynosi:
 
Wydział Kierunek Opłata
za 1 pkt. ECTS
Lekarski lekarski 800,00 zł
Lekarsko- Stomatologiczny lekarsko- dentystyczny 870,00 zł
 
4. Terminy wnoszenia opłat za powtarzanie określonych zajęć :
Opłaty za powtarzane określonych zajęć, należy wnieść jednorazowo, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem semestru lub w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji o wyrażeniu zgody na powtarzanie zajęć.

IV. OPŁATA ZA UCZESTNICZENIE W ZAJĘCIACH NIEOBJĘTYCH PLANEM STUDIÓW

§ 4[7]

1.  Studenci/cudzoziemcy/doktoranci wnoszą opłaty za uczestniczenie w zajęciach nieobjętych planem studiów, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem tych zajęć.
2.    Wysokość opłaty za zajęcia nieobjęte planem wynosi:

 
Kierunek studiów Opłata za jedną godzinę zajęć nieobjętych planem (w zł)
obywatele polscy cudzoziemcy na studiach prowadzonych w języku polskim cudzoziemcy na studiach prowadzonych w języku angielskim
lekarski (jednolite studia mgr) 33 43 82
lekarsko-dentystyczny (jednolite studia mgr) 35 45 104
farmacja (jednolite studia magisterskie) 28 36 -
analityka medyczna (jednolite studia mgr)
wszystkie kierunki Wydziału Nauk o Zdrowiu 11 14
studia doktoranckie 197
 
 
V. OPŁATA ZA KORZYSTANIE Z ZAJĘĆ POZA LIMITEM PUNKTÓW ECTS

§ 5[8]

skreślony
 
VI. OPŁATA ZA POSTĘPOWANIE ZWIĄZANE Z REKRUTACJĄ NA STUDIA

§ 6

1.  Opłatę za postępowanie związane z rekrutacją na studia, wnoszą wszyscy kandydaci, w tym cudzoziemcy i uczestnicy studiów doktoranckich oraz uczestnicy studiów podyplomowych, na konto wskazane przez Uczelnię.
2.  Opłata jest wnoszona jednorazowo za wybrany kierunek studiów.
3.  Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na studia stacjonarne i ubiegają się o przyjęcie na studia niestacjonarne, na ten sam kierunek, nie uiszczają ponownie opłaty za postępowanie związane z rekrutacją.
4.  Wysokość opłaty rekrutacyjnej określa odrębne zarządzenie rektora.
 
VII. WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA STUDIA PODYPLOMOWE

§ 7

1. Wysokość opłat za studia podyplomowe:
Wydział Kierunek Opłata za studia
Nauk o Zdrowiu Neurologopedia Kliniczna (studia 3 semestralne) 2 200,00 zł za każdy semestr studiów
Logopedia Kliniczna 2 200,00 zł za każdy semestr studiów
Wczesna Interwencja Logopedyczna 1 555,00 zł za każdy semestr studiów
 
2. Termin wnoszenia opłat:
1) Opłata za studia podyplomowe wnoszona jest przed rozpoczęciem kształcenia w terminie określonym przez organizatora.
2) Niewniesienie opłaty w ustalonym terminie skutkuje skreśleniem z listy słuchaczy.
3) Zasady realizacji kształcenia podyplomowego reguluje odrębne zarządzenie rektora.
 
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 8

1. Na udokumentowany wniosek studenta/cudzoziemca/uczestnika studiów doktoranckich Rektor lub osoba przez niego upoważniona może wyrazić zgodę na:
a) rozłożenie opłat na raty,
b) obniżenie opłaty o 30% dla Cudzoziemców pochodzenia polskiego podejmujący studia w języku polskim,
c) zwolnienie z części opłat,
d) zwrot opłaty za okres niepobierania nauki,
e)      [9]skreślony
2.  Zasady wydawania rozstrzygnięć w sprawach określonych w pkt 1 reguluje uchwała Senatu.
3.  Wysokość opłat za wydawane studentom/uczestnikom studiów doktoranckich/słuchaczom studiów podyplomowych dokumenty określa odrębne zarządzenie rektora.
 

§ 9

1.  Od opłat wnoszonych po terminie pobiera się odsetki ustawowe.
2.  Prolongata terminu wniesienia opłaty wydana zgodnie z uchwałą Senatu nie zwalnia wnioskodawcy z obowiązku zapłacenia odsetek ustawowych za prolongowany termin.
3.  Za dzień zapłaty przyjmuje się datę wpływu należności na rachunek bankowy Uczelni.
4.  Brak uregulowania opłat za studia/usługi edukacyjne przez studenta/cudzoziemca/uczestnika studiów doktoranckich/uczestnika studiów podyplomowych lub dokonanie tylko częściowej wpłaty, o których mowa w zarządzeniu, stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów/uczestników studiów doktoranckich/podyplomowych, zgodnie z uchwałą Senatu.
5. Obowiązek weryfikacji terminowości wpłat za usługi edukacyjne należy do kierowników dziekanatów, do obowiązków których należy składania wniosków do Kwestora o naliczanie odsetek za zwłokę.
 
 

§ 10

1.  [10] Wysokość opłat za usługi edukacyjne na studiach rozpoczętych przed rokiem akademickim 2012/2013 określają wcześniejsze zarządzenia rektora w tej sprawie, z zastrzeżeniem, że opłaty za powtarzanie określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce student wnosi w wysokości określonej w zarządzeniu rektora obowiązującym w roku akademickim, w którym student powtarza zajęcia.
2.  Ze studentami, cudzoziemcami, uczestnikami studiów doktoranckich oraz podyplomowych zawiera się umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach.
3.  Od roku 2012/2013 zawiera się umowy o warunkach odpłatności za świadczone usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach stacjonarnych.

§ 11

1.   Wprowadza się wzory druków umów, porozumień i wniosków i decyzji, stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia:
a)      [11]skreślony
b)      [12]skreślony
c)      [13]skreślony
d)  załącznik nr 4 – porozumienie o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z powtarzaniem określonych zajęć, z powodu niezadowalających wyników w nauce,
e)  załącznik nr 5 – porozumienie w sprawie warunków odpłatności za usługi edukacyjne związane
z uczestniczeniem w zajęciach nieobjętych planem studiów,
f)   załącznik nr 6 – porozumienie  w  sprawie  zwolnienia w  części z opłat  za  studia  niestacjonarne i powtarzanie określonych zajęć,
g)  załącznik nr 7 – porozumienie w sprawie zwrotu opłaty za usługi edukacyjne za okres nie pobierania nauki,
h)  załącznik nr 8 – porozumienie w sprawie obniżenia opłaty za studia o 30% cudzoziemcom pochodzenia polskiego,
i)   załącznik nr 9 – porozumienie w sprawie prolongaty terminu wniesienia opłaty za studia/ rozłożenia opłaty za studia na dwie raty,
j)   załącznik nr 10 – wniosek o prolongatę terminu wniesienia opłaty za studia, rozłożenie opłaty za studia na dwie raty semestralne,
k)  załącznik nr 11 – wniosek o zwrot opłaty za studia za okres nie pobierania nauki, zwrot nadpłaty,
l)   załącznik nr 12 – wniosek o częściowe zwolnienie z opłat za studia niestacjonarne i powtarzanie określonych zajęć,
m)  załącznik nr 13 – wniosek o obniżenie opłaty za studia o 30% cudzoziemcowi polskiego pochodzenia,
n)  załącznik nr 14 – wniosek o wyrażenie zgody na korzystanie z zajęć bez wnoszenia opłat za studia na drugim lub kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej,
o)  załącznik nr 15 – decyzja do wniosku o wyrażenie zgody na korzystanie z zajęć bez wnoszenia opłat za studia na drugim lub kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej,
p)[14]załącznik nr 2a – aneks do umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych,
r)  [15]załącznik 3a – umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem doktorantów na studiach stacjonarnych.
s)  [16]załącznik 3b – umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem doktorantów (cudzoziemców) studiujących na zasadach odpłatności.
2.    W umowach i porozumieniach zawartych po 25 sierpnia 2012 r. nazwę „Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich” zmienia się na nazwę „Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich”.

§ 12

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 2 lipca 2012 r.


załącznik 1
załącznik 2
załącznik 2a
załącznik 3
załącznik 3a
załącznik 3b
załącznik 4
załącznik 5
załącznik 6
załącznik 7
załącznik 8
załącznik 9
załącznik 10
załącznik 11
załącznik 12
załącznik 13
załącznik 14
załącznik 15

Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
 
 prof. dr hab. Marek Ziętek

 
Otrzymują:
według rozdzielnika
 
MK

 


[1] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[2] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[3] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[4] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[5] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[6] Zmieniony zarządzeniem nr 91/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 18 grudnia 2014 r.
[7] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[8] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[9] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[10] Zmieniony zarządzeniem nr 96/XV R/2013 Rektora UMW z dnia 29 listopada 2013 r.
[11] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[12] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[13] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[14] Dodany zarządzeniem nr 96/XV R/2013 Rektora UMW z dnia 29 listopada 2013 r.
[15] Dodany zarządzeniem nr 96/XV R/2013 Rektora UMW z dnia 29 listopada 2013 r.
[16] Dodany zarządzeniem nr 52/XV R/2015 Rektora UMW z dnia 20 lipca 2015 r.