zm.: 55/XV R/2013
61/XV R/2013
96/XV R/2013
1/XV R/2014
uchwała 1448/2014
uchwała 1455/2014
69/XV R/2014
91/XV R/2014
uchwała 1552/2015
52/XV R/2015
ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 55/XV R/2012
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 6 sierpnia 2012 r.
w sprawie określenia wysokości i terminów wnoszenia opłat za świadczone usługi edukacyjne od roku akademickiego 2012/2013 związane z kształceniem studentów (obywateli polskich i cudzoziemców), uczestników studiów doktoranckich i uczestników studiów podyplomowych oraz wzorów umów o warunkach odpłatności za świadczone usługi edukacyjne, porozumień do umów, wniosków i decyzji
Na podstawie art. 99 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2012 r., poz. 572, t.j.), § 17 i § 18 Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 października 2006 r. w sprawie podejmowania i odbywania przez cudzoziemców studiów i szkoleń oraz ich uczestniczenia w badaniach naukowych i pracach rozwojowych (Dz. U. 2006.190.1406 ze zm.) zarządzam, co następuje:
I. WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA STUDIA PROWADZONE W JĘZYKU POLSKIM
§ 1[1]
1. Wysokość opłat za studia:1) niestacjonarne,
2) podejmowane przez cudzoziemców, przyjętych na zasadach odpłatności, na niżej wymienionych kierunkach wynosi:
Wydział | Kierunek |
Wysokość opłaty za studia: 1) niestacjonarne, |
Wysokość opłaty za studia: dla cudzoziemców przyjętych na zasadach odpłatności (opłata za pierwszy rok studiowania zawiera równowartość 200€) |
Lekarski | lekarski (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów | 32 000,00 zł | 42 500,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) |
41 600,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
Lekarsko-Stomatologiczny | lekarsko-dentystyczny (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów | 35 000,00 zł | 46 400 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) |
45 500,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) |
|||
Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej | farmacja (semestr I- X) (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów | 23 000,00 zł | 30 800,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) |
29 900,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) |
|||
farmacja (semestr XI), w którym student odbywa praktykę, staż) | 3 500,00 zł | 4 550,00 zł | |
analityka medyczna (jednolite studia magisterskie) za każdy rok studiów | 20 000,00 zł | 26 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
26 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) |
|||
Nauk o Zdrowiu |
pielęgniarstwo I stopnia, za każdy rok studiów |
7 000,00 zł | 10 000,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) |
9 100,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
pielęgniarstwo (pomostowe) I stopnia, za każdy rok studiów | 5 680,00 zł | nie dotyczy | |
pielęgniarstwo II stopnia, za każdy rok studiów |
6 500,00 zł | 9 400,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
8 500,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
położnictwo I stopnia, za każdy rok studiów |
11 000,00 zł | 15 200,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
14 300,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
położnictwo (pomostowe) I stopnia, za każdy rok studiów | 6 200,00 zł | nie dotyczy | |
położnictwo II stopnia, za każdy rok studiów |
8 000,00 zł | 11 300,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
10 400,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
fizjoterapia I stopnia, za każdy rok studiów |
10 000,00 zł | 13 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
13 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
fizjoterapia II stopnia, za każdy rok studiów |
9 000,00 zł | 12 600,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
11 700,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
zdrowie publiczne I stopnia, za każdy rok studiów |
9 000,00 zł | 12 600,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
11 700,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
zdrowie publiczne II stopnia, za każdy rok studiów | 7 000,00 zł | 10 000,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
9 100,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
ratownictwo medyczne I stopnia, za każdy rok studiów | 10 000,00 zł | 13 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
13 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
dietetyka I stopnia, za każdy rok studiów |
11 000,00 zł | 15 200,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | |
14 300,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) | |||
Studia doktoranckie | 26 900,00 zł (opłata za pierwszy rok studiowania) | ||
26 000,00 zł (opłata za każdy następny rok studiów) |
1) w dwóch równych ratachsemestralnych za każdy rok studiów, wnoszone:
a) I rata, za semestr zimowy, w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych);
b) II rata, za semestr letni, w terminie do 15 lutego,
2) jednorazowo przed rozpoczęciem roku akademickiego, w terminie do 15 września za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych).
3. Terminy wnoszenia opłat za studia przez cudzoziemców:
1) Cudzoziemcy wnoszą opłaty za usługi edukacyjne za cały okres nauki, chyba że uzyskają zgodę na wniesienie opłaty w ratach, odrębnie za każdy rok akademicki lub semestr nauki.
Opłata za każdy rok studiów wnoszona jest jednorazowo w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim).
2) Opłata w ratach semestralnych wnoszona jest:
a) I rata, opłata za semestr zimowy w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim),
b) II rata, opłata za semestr letni w terminie do 15 lutego.
4. Brak uregulowania opłaty za I rok studiów przez osobę przyjętą na studia w terminie
7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku polskim, uważa się za rezygnację ze studiów.
II.[2] WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA STUDIA W JĘZYKU OBCYM
§ 2
1. Wysokość opłatWydział | Kierunek | Opłata za studia |
Lekarski | lekarski | |
I rok (opłata za pierwszy rok studiowania) | 49 200,00 zł* | |
opłata za każdy następny rok studiów | 48 300,00 zł | |
Lekarsko-Stomatologiczny | lekarsko- dentystyczny | |
I rok (opłata za pierwszy rok studiowania) | 53 400,00 zł* | |
opłata za każdy następny rok studiów | 52 500,00 zł |
2. [3] Terminy wnoszenia opłat za studia prowadzone w języku obcym:
1) Cudzoziemcy wnoszą opłaty za usługi edukacyjne za cały okres nauki, chyba że uzyskają zgodę na wniesienie opłaty w ratach, odrębnie za każdy rok akademicki lub semestr nauki.
2) Opłata za każdy rok studiów wnoszona jest jednorazowo w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów/osób przyjętych na I rok studiów, którzy uiszczają I ratę
w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym).
3) Opłata w ratach semestralnych wnoszona jest:
a) I rata, opłata za semestr zimowy w terminie do 15 września (za wyjątkiem studentów I roku, którzy uiszczają I ratę w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym),
b) II rata, opłata za semestr letni w terminie do 15 lutego.
3. [4] Brak uregulowania opłaty za I rok studiów przez osobę przyjętą na studia w terminie
7 dni od daty podpisania umowy o warunkach odpłatności za studia lub usługi edukacyjne związane z kształceniem cudzoziemców przyjętych na studia na zasadach odpłatności prowadzonych w języku obcym, uważa się za rezygnację ze studiów.
III.[5] WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA USŁUGI EDUKACYJNE ZWIĄZANE Z POWTARZANIEM OKREŚLONYCH ZAJĘĆ Z POWODU NIEZADOWALAJĄCYCH WYNIKÓW W NAUCE NA STUDIACH STACJONARNYCH I NIESTACJONARNYCH ORAZ STUDIACH DOKTORANCKICH
§ 3
1.Wysokość opłaty za powtarzanie określonych zajęć, oblicza się biorąc za podstawę wymaganą do zaliczenia przedmiotu liczbę punktów ECTS określoną w planie studiów dla danego przedmiotu pomnożoną przez wysokość opłaty określoną dla 1 pkt. ECTS.2. [6]Wysokość opłaty za 1 punkt ECTS związany z powtarzaniem określonych zajęć prowadzonych w języku polskim, wynosi:
Wydział | Kierunek | Opłata za 1 pkt. ECTS | |
dotyczy studentów/doktorantów obywateli polskich | dotyczy cudzoziemców przyjętych na zasadach odpłatności | ||
Lekarski | lekarski | 530,00 zł | 690,00 zł |
Lekarsko- Stomatologiczny |
lekarsko-dentystyczny | 580,00 zł | 750,00 zł |
Farmaceutyczny z Oddziałem Analityki Medycznej |
farmacja (semestr I- X) | 380,00 zł | 500,00 zł |
farmacja (semestr XI), w którym student odbywa praktykę, staż) | 110,00 zł | 150,00 zł | |
analityka medyczna | 330,00 zł | 430,00 zł | |
Nauk o Zdrowiu |
pielęgniarstwo I stopnia | 110,00 zł | 150,00 zł |
pielęgniarstwo (pomostowe) I stopnia, | 100,00 zł | nie dotyczy | |
pielęgniarstwo II stopnia, | 100,00 zł | 140,00 zł | |
położnictwo I stopnia | 180,00 zł | 230,00 zł | |
położnictwo (pomostowe) I stopnia, | 110,00 zł | nie dotyczy | |
położnictwo II stopnia, | 130,00 zł | 170,00 zł | |
fizjoterapia I stopnia, | 160,00 zł | 210,00 zł | |
fizjoterapia II stopnia, | 150,00 zł | 200,00 zł | |
zdrowie publiczne I stopnia, | 150,00 zł | 200,00 zł | |
zdrowie publiczne II stopnia, | 110,00 zł | 150,00 zł | |
ratownictwo medyczne I stopnia | 160,00 zł | 210,00 zł | |
dietetyka I stopnia, | 180,00 zł | 230,00 zł | |
dietetyka II stopnia | 120,00 zł | 153,00 zł | |
Studia doktoranckie | 440,00 zł | 580,00 zł |
3. Wysokość opłaty za 1 punkt ECTS związany z powtarzaniem określonych zajęć na studiach w języku obcym (z wyłączeniem stypendystów strony polskiej oraz cudzoziemców studiujących bez odpłatności i świadczeń stypendialnych), wynosi:
Wydział | Kierunek |
Opłata za 1 pkt. ECTS |
Lekarski | lekarski | 800,00 zł |
Lekarsko- Stomatologiczny | lekarsko- dentystyczny | 870,00 zł |
4. Terminy wnoszenia opłat za powtarzanie określonych zajęć :
Opłaty za powtarzane określonych zajęć, należy wnieść jednorazowo, nie później niż 14 dni przed rozpoczęciem semestru lub w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji o wyrażeniu zgody na powtarzanie zajęć.
IV. OPŁATA ZA UCZESTNICZENIE W ZAJĘCIACH NIEOBJĘTYCH PLANEM STUDIÓW
§ 4[7]
1. Studenci/cudzoziemcy/doktoranci wnoszą opłaty za uczestniczenie w zajęciach nieobjętych planem studiów, nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem tych zajęć.2. Wysokość opłaty za zajęcia nieobjęte planem wynosi:
Kierunek studiów | Opłata za jedną godzinę zajęć nieobjętych planem (w zł) | ||
obywatele polscy | cudzoziemcy na studiach prowadzonych w języku polskim | cudzoziemcy na studiach prowadzonych w języku angielskim | |
lekarski (jednolite studia mgr) | 33 | 43 | 82 |
lekarsko-dentystyczny (jednolite studia mgr) | 35 | 45 | 104 |
farmacja (jednolite studia magisterskie) | 28 | 36 | - |
analityka medyczna (jednolite studia mgr) | |||
wszystkie kierunki Wydziału Nauk o Zdrowiu | 11 | 14 | |
studia doktoranckie | 197 |
V. OPŁATA ZA KORZYSTANIE Z ZAJĘĆ POZA LIMITEM PUNKTÓW ECTS
§ 5[8]
skreślonyVI. OPŁATA ZA POSTĘPOWANIE ZWIĄZANE Z REKRUTACJĄ NA STUDIA
§ 6
1. Opłatę za postępowanie związane z rekrutacją na studia, wnoszą wszyscy kandydaci, w tym cudzoziemcy i uczestnicy studiów doktoranckich oraz uczestnicy studiów podyplomowych, na konto wskazane przez Uczelnię.2. Opłata jest wnoszona jednorazowo za wybrany kierunek studiów.
3. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci na studia stacjonarne i ubiegają się o przyjęcie na studia niestacjonarne, na ten sam kierunek, nie uiszczają ponownie opłaty za postępowanie związane z rekrutacją.
4. Wysokość opłaty rekrutacyjnej określa odrębne zarządzenie rektora.
VII. WYSOKOŚĆ I TERMINY WNOSZENIA OPŁAT ZA STUDIA PODYPLOMOWE
§ 7
1. Wysokość opłat za studia podyplomowe:Wydział | Kierunek | Opłata za studia |
Nauk o Zdrowiu | Neurologopedia Kliniczna (studia 3 semestralne) | 2 200,00 zł za każdy semestr studiów |
Logopedia Kliniczna | 2 200,00 zł za każdy semestr studiów | |
Wczesna Interwencja Logopedyczna | 1 555,00 zł za każdy semestr studiów |
2. Termin wnoszenia opłat:
1) Opłata za studia podyplomowe wnoszona jest przed rozpoczęciem kształcenia w terminie określonym przez organizatora.
2) Niewniesienie opłaty w ustalonym terminie skutkuje skreśleniem z listy słuchaczy.
3) Zasady realizacji kształcenia podyplomowego reguluje odrębne zarządzenie rektora.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 8
1. Na udokumentowany wniosek studenta/cudzoziemca/uczestnika studiów doktoranckich Rektor lub osoba przez niego upoważniona może wyrazić zgodę na:a) rozłożenie opłat na raty,
b) obniżenie opłaty o 30% dla Cudzoziemców pochodzenia polskiego podejmujący studia w języku polskim,
c) zwolnienie z części opłat,
d) zwrot opłaty za okres niepobierania nauki,
e) [9]skreślony
2. Zasady wydawania rozstrzygnięć w sprawach określonych w pkt 1 reguluje uchwała Senatu.
3. Wysokość opłat za wydawane studentom/uczestnikom studiów doktoranckich/słuchaczom studiów podyplomowych dokumenty określa odrębne zarządzenie rektora.
§ 9
1. Od opłat wnoszonych po terminie pobiera się odsetki ustawowe.2. Prolongata terminu wniesienia opłaty wydana zgodnie z uchwałą Senatu nie zwalnia wnioskodawcy z obowiązku zapłacenia odsetek ustawowych za prolongowany termin.
3. Za dzień zapłaty przyjmuje się datę wpływu należności na rachunek bankowy Uczelni.
4. Brak uregulowania opłat za studia/usługi edukacyjne przez studenta/cudzoziemca/uczestnika studiów doktoranckich/uczestnika studiów podyplomowych lub dokonanie tylko częściowej wpłaty, o których mowa w zarządzeniu, stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów/uczestników studiów doktoranckich/podyplomowych, zgodnie z uchwałą Senatu.
5. Obowiązek weryfikacji terminowości wpłat za usługi edukacyjne należy do kierowników dziekanatów, do obowiązków których należy składania wniosków do Kwestora o naliczanie odsetek za zwłokę.
§ 10
1. [10] Wysokość opłat za usługi edukacyjne na studiach rozpoczętych przed rokiem akademickim 2012/2013 określają wcześniejsze zarządzenia rektora w tej sprawie, z zastrzeżeniem, że opłaty za powtarzanie określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce student wnosi w wysokości określonej w zarządzeniu rektora obowiązującym w roku akademickim, w którym student powtarza zajęcia.2. Ze studentami, cudzoziemcami, uczestnikami studiów doktoranckich oraz podyplomowych zawiera się umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach.
3. Od roku 2012/2013 zawiera się umowy o warunkach odpłatności za świadczone usługi edukacyjne związane z kształceniem na studiach stacjonarnych.
§ 11
1. Wprowadza się wzory druków umów, porozumień i wniosków i decyzji, stanowiące załączniki do niniejszego zarządzenia:a) [11]skreślony
b) [12]skreślony
c) [13]skreślony
d) załącznik nr 4 – porozumienie o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z powtarzaniem określonych zajęć, z powodu niezadowalających wyników w nauce,
e) załącznik nr 5 – porozumienie w sprawie warunków odpłatności za usługi edukacyjne związane
z uczestniczeniem w zajęciach nieobjętych planem studiów,
f) załącznik nr 6 – porozumienie w sprawie zwolnienia w części z opłat za studia niestacjonarne i powtarzanie określonych zajęć,
g) załącznik nr 7 – porozumienie w sprawie zwrotu opłaty za usługi edukacyjne za okres nie pobierania nauki,
h) załącznik nr 8 – porozumienie w sprawie obniżenia opłaty za studia o 30% cudzoziemcom pochodzenia polskiego,
i) załącznik nr 9 – porozumienie w sprawie prolongaty terminu wniesienia opłaty za studia/ rozłożenia opłaty za studia na dwie raty,
j) załącznik nr 10 – wniosek o prolongatę terminu wniesienia opłaty za studia, rozłożenie opłaty za studia na dwie raty semestralne,
k) załącznik nr 11 – wniosek o zwrot opłaty za studia za okres nie pobierania nauki, zwrot nadpłaty,
l) załącznik nr 12 – wniosek o częściowe zwolnienie z opłat za studia niestacjonarne i powtarzanie określonych zajęć,
m) załącznik nr 13 – wniosek o obniżenie opłaty za studia o 30% cudzoziemcowi polskiego pochodzenia,
n) załącznik nr 14 – wniosek o wyrażenie zgody na korzystanie z zajęć bez wnoszenia opłat za studia na drugim lub kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej,
o) załącznik nr 15 – decyzja do wniosku o wyrażenie zgody na korzystanie z zajęć bez wnoszenia opłat za studia na drugim lub kolejnym kierunku studiów w formie stacjonarnej,
p)[14]załącznik nr 2a – aneks do umowy o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych,
r) [15]załącznik 3a – umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem doktorantów na studiach stacjonarnych.
s) [16]załącznik 3b – umowa o warunkach odpłatności za usługi edukacyjne związane z kształceniem doktorantów (cudzoziemców) studiujących na zasadach odpłatności.
2. W umowach i porozumieniach zawartych po 25 sierpnia 2012 r. nazwę „Akademia Medyczna im. Piastów Śląskich” zmienia się na nazwę „Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich”.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania z mocą obowiązującą od 2 lipca 2012 r.załącznik 1
załącznik 2
załącznik 2a
załącznik 3
załącznik 3a
załącznik 3b
załącznik 4
załącznik 5
załącznik 6
załącznik 7
załącznik 8
załącznik 9
załącznik 10
załącznik 11
załącznik 12
załącznik 13
załącznik 14
załącznik 15
Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Marek Ziętek
Otrzymują:
według rozdzielnika
MK
[1] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[2] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[3] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[4] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[5] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[6] Zmieniony zarządzeniem nr 91/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 18 grudnia 2014 r.
[7] Zmieniony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[8] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[9] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[10] Zmieniony zarządzeniem nr 96/XV R/2013 Rektora UMW z dnia 29 listopada 2013 r.
[11] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[12] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[13] Skreślony zarządzeniem nr 69/XV R/2014 Rektora UMW z dnia 31 października 2014 r.
[14] Dodany zarządzeniem nr 96/XV R/2013 Rektora UMW z dnia 29 listopada 2013 r.