ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 72/XV R/2012
Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 15 października 2012 r.
 
w sprawie powołania Zespołu ds. Obsługi Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym − POL-on
 
Na podstawie art. 66, w celu wykonania art. 34a ust. 1 oraz art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. 2012, poz. 572 ze zm.) oraz na podstawie §51 ust. 2 pkt. 5 Statutu Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu (uchwała nr 1193 senatu z dnia 17 września 2012 r.) zarządza się co następuje:
 
§ 1
Powołuje się Zespół ds. Obsługi Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym − POL-on, zwany dalej Zespołem w składzie:
1) Koordynator Uczelni ds. Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym − POL-on dr hab. Andrzej Hendrich, prof. nadzw. – koordynator i administrator Systemu,
2) przedstawiciel rektora,
3) kierownik Działu Spraw Studenckich – w zakresie danych dotyczących spraw podlegających prorektorowi ds. dydaktyki,
4) Zastępca Kwestora ds. Ekonomicznych i Planowania – w zakresie danych dotyczących spraw podlegających kwestorowi,
5) kierownik Działu Spraw Pracowniczych – w zakresie danych dotyczących spraw obsady kadrowej,
6) kierownik Dziekanatu Wydziału Lekarskiego,
7) kierownik Dziekanatu Wydziału Lekarsko-Stomatologicznego,
8) kierownik Dziekanatu Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego,
9) kierownik Dziekanatu Wydziału Farmaceutycznego,
10) kierownik Dziekanatu Wydziału Nauk o Zdrowiu,
11) kierownik Działu Nauki i Współpracy z Zagranicą.
 
§ 3
1. Kierownicy jednostek organizacyjnych wymienionych w §1 wyznaczają osobę/y do wprowadzania i dostępu do danych zawartych w  Systemie Informacji o Szkolnictwie Wyższym − POL-on (zwanym dalej „Systemem POL-on”).
2. Na podstawie wykazu osób, o których mowa w pkt 1 Koordynator Uczelni ds. Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym − POL-on (zwany dalej „Koordynatorem”), w formie pisemnej, przyznaje odpowiednie uprawnienia do wprowadzania i dostępu do danych wymaganych przez System POL-on. Osoba uprawniona potwierdza przyjęcie kodów dostępu do Systemu POL-on oraz związanych z tym obowiązków.
3. Kierownicy jednostek organizacyjnych wymienionych w §1 niezwłocznie powiadamiają Koordynatora o zmianie osób, o których mowa w pkt 1.

§ 4
1. Obsługę informatyczną Systemu POL-on w zakresie nadzorowania funkcjonowania przeglądu danych i raportowania oraz optymalizacji funkcjonowania systemu i przesyłu danych zapewnia Ośrodek Sieciowo-Komputerowy.
2. Koordynator określa szczegółowe zadania i potrzeby wymagające bieżącego wsparcia pracowników Ośrodka Sieciowo-Komputerowego.
 
§ 5
1. W zależności od potrzeb, Koordynator może zapraszać na posiedzenia Zespołu pracowników jednostek organizacyjnych niewymienionych w §2, jeśli są oni w posiadaniu informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Systemu POL-on.
2. Koordynator w porozumieniu z kanclerzem może powierzyć pracownikom innych jednostek organizacyjnych niż wymienione w §2, wykonywanie zadań na potrzeby Systemu POL-on.
 
§ 6
1. Do zadań Koordynatora w zakresie Systemu POL-on należy:
1) koordynacja współpracy jednostek organizacyjnych Uczelni w zakresie objętym obowiązkiem wprowadzania danych,
2) przyznawanie uprawnień do wprowadzania i dostępu do danych,
3) przekazywanie władzom Uczelni informacji o bieżącym stanie realizacji zadań oraz zgłaszanie potrzeb i problemów.
2. Do zadań Zespołu należy:
1) podejmowanie prac nad optymalizacją procesu przekazywania danych i ich raportowania z wykorzystaniem danych zbieranych także na potrzeby Uczelni,
2) stworzenie procedury i bieżący nadzór nad jej prawidłowym wdrażaniem ze szczególnym uwzględnieniem terminowej aktualizacji danych przekazywanych do Systemu POL-on,
3) wypracowywanie rozwiązań ewentualnych problemów wynikających z powyższych zadań związanych z zasilaniem systemu POL-on w wymagane informacje.
 
§ 7
W przypadku sprawozdań, o których mowa w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym, Koordynator przekazuje rektorowi informację o stanie wykonania zadania najpóźniej 5 dni przed terminem określonym w ustawie. W odniesieniu do rocznego sprawozdania z działalności Uczelni będzie to dzień 10 października roku następującego po roku sprawozdawczym, a w odniesieniu do sprawozdania z wykonania planu rzeczowo-finansowego – 25 czerwca roku następującego po roku sprawozdawczym.
 
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 
 
Rektor
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
 
 
prof. dr hab. Marek Ziętek


 
Otrzymują:
według rozdzielnika
 
MK