ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 22/XV R/2013
Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 26 kwietnia 2013 r.

w sprawie udzielania zamówień publicznych

Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27.07.2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (tekst jednolity - Dz. U. z 2012 r. poz. 572 z późniejszymi zmianami) oraz ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późniejszymi zmianami), zarządzam co następuje:
 
§ 1
Ilekroć w Zarządzeniu jest mowa o:
1) Jednostce organizacyjnej – należy przez to rozumieć każdą jednostkę Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, tj. katedrę, klinikę, zakład, dziekanat, dział, zespół, inspektorat, sekcję, biuro, centrum, ośrodek i inną jednostkę, wnioskującą o udzielenie zamówienia publicznego na dostawy, usługi oraz roboty budowlane,
2) Jednostce merytorycznej – należy przez to rozumieć Jednostkę organizacyjną zajmującą się realizacją zamówień publicznych na podstawie wniosków, składanych przez inne Jednostki organizacyjne lub z własnej inicjatywy.
Jednostkami merytorycznymi są między innymi:
a) Dział Aparatury Naukowej - dla dostaw urządzeń i sprzętu naukowo-dydaktycznego lub ich doposażenia,
b) Dział Transportu i Zaopatrzenia – dla dostaw materiałów, odczynników, drobnego sprzętu laboratoryjnego, wyposażenia eksploatacyjnego i innych,
c) Dział Techniczny – dla usług i robót budowlanych oraz związanych z nimi dostaw,
d) Dział Eksploatacji – dla usług i dostaw realizowanych do celów eksploatacyjnych obiektów
i posesji z infrastrukturą techniczną (np. kotłownie, dźwigi itp.),
e) Dział Spraw Studenckich – dla usług, dostaw i robót budowlanych wykonywanych dla Domów Studenckich,
f)  Dział ds. Projektów Europejskich – dla usług przygotowywania dokumentów aplikacyjnych oraz przeprowadzania audytów w projektach finansowanych lub współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
g) Biblioteka Główna – dla dostaw czasopism, książek i innych wydawnictw naukowych w formie drukowanej i elektronicznej, baz danych, oprogramowania i narzędzi związanych z zarządzaniem zasobami i użytkownikami oraz dla usług bibliotecznych i usług związanych z jej działalnością,
h) Dział Wydawnictw i Promocji Uczelni – dla druku książek, czasopism, gazety uczelnianej, habilitacji, akcydensów,
i) Ośrodek Sieciowo-Komputerowy – dla dostaw części i akcesoriów komputerowych, oprogramowania, urządzeń sieciowych oraz usług rozbudowy sieci komputerowych,
j) Inspektorat Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i Ochrony Przeciwpożarowej – dla usług utylizacji odczynników, odpadów chemicznych i biologicznych, usług przeglądu i legalizacji sprzętu ppoż., konserwacji systemu instalacji przeciwpożarowych, sprawdzania wydajności
i sprawności hydrantów oraz wyposażania obiektów Zamawiającego w niezbędny sprzęt
i oznakowanie zgodne z obowiązującymi przepisami ppoż.
3) Kierowniku Zamawiającego – należy przez to rozumieć Rektora lub inną osobę przez niego upoważnioną,
4) postępowaniu - należy przez to rozumieć postępowanie o udzielenie zamówienia, wszczynane w drodze publicznego ogłoszenia o zamówieniu lub przesłania zaproszenia do składania ofert albo przesłania zaproszenia do negocjacji w celu dokonania wyboru oferty Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia publicznego, lub – w przypadku trybu zamówienia z wolnej ręki – wynegocjowania postanowień takiej umowy, 
5) Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (j.t. Dz. U. 2010 nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami),
6) Wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego,
7) zamówieniu publicznym - należy przez to rozumieć odpłatną umowę zawieraną między Zamawiającym a Wykonawcą, której przedmiotem jest dostawa, usługa lub robota budowlana,
8) Zamawiającym – należy przez to rozumieć Uniwersytet Medyczny we Wrocławiu przy Wybrzeżu Pasteura 1; 50-367 Wrocław, 
9) Zarządzeniu – należy przez to rozumieć niniejsze zarządzenie w sprawie udzielania zamówień publicznych.
 
§ 2
Planowanie zamówień
1. Planowanie zamówień ma na celu usprawnienie procesu udzielania zamówień publicznych oraz wydatkowania środków publicznych w sposób celowy i oszczędny, zgodnie z przepisami
o finansach publicznych, a także zapobieganie dzieleniu zamówień na części lub zaniżaniu ich wartości w celu uniknięcia stosowania przepisów Ustawy.
2. Każda Jednostka organizacyjna, w tym Jednostka merytoryczna, która w danym roku zamierza wnioskować o udzielenie zamówienia publicznego, winna złożyć Roczny plan zamówień Jednostki, w terminie do ostatniego dnia lutego tego roku, w Zespole ds. Zamówień Publicznych.
3. W Rocznym planie zamówień Jednostki, należy określić dla każdej pozycji rodzaj zamówienia (roboty budowlane/usługi/dostawy), przedmiot zamówienia, szacunkową wartość netto zamówienia w PLN, ustaloną zgodnie z zapisami § 3,wysokość i rodzaj posiadanych lub zaplanowanych środków finansowych (np. środki statutowe, granty, umowy, dotacje, środki sponsorskie i inne), planowany termin wszczęcia postępowania oraz termin realizacji zamówienia.
Wzór Rocznego planu zamówień Jednostki stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
4. Na podstawie Rocznych planów zamówień Jednostek, Zespół ds. Zamówień Publicznych sporządza w terminie do dnia 15 marca każdego roku, „Ogólny Roczny Plan Zamówień”, w którym wyodrębnia rodzaje zamówień o wartości szacunkowej netto, wyrażonej w złotych, nie przekraczającej równowartości kwoty 14 000,00 euro.
5. Realizacja zamówień wyodrębnionych, o których mowa w ust. 4, odbywa się zgodnie
z Regulaminem udzielania zamówień publicznycho wartości netto nieprzekraczającej wyrażonej
w złotych równowartości kwoty 14 000,00 euro, wprowadzonym odrębnym zarządzeniem rektora.
6. Zespół ds. Zamówień Publicznych zamieszcza „Ogólny Roczny Plan Zamówień” na stronie internetowej Zamawiającego oraz wywiesza go na tablicy ogłoszeń w budynku przy ul. Mikulicza-Radeckiego 5 (II piętro), niezwłocznie po jego sporządzeniu.
7. „Ogólny Roczny Plan Zamówień” zawiera harmonogram postępowań dla zamówień o wartości szacunkowej, wyrażonej w złotych, równej lub przekraczającej równowartość kwoty 14 000,00 euro, zwany dalej „Harmonogramem postępowań”. W Harmonogramie postępowań określa się rodzaj i przedmiot zamówienia, wybrany tryb postępowania oraz planowany termin jego wszczęcia.
8. Zamówienia nie ujęte w Rocznym planie zamówień danej Jednostki, a w związku z tym nie zawarte w „Ogólnym Rocznym Planie Zamówień”, realizowane będą w terminach ustalonych z Zespołem ds. Zamówień Publicznych, z zastrzeżeniem pierwszeństwa dla realizacji zamówień objętych „Ogólnym Rocznym Planem Zamówień”.
 
§ 3
Ustalanie wartości zamówień
1. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite, szacunkowe wynagrodzenie Wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalane przez Zamawiającego z należytą starannością.
2. Podstawą obliczenia wartości zamówienia na dostawy i usługi jest łączna wartość dostaw i usług tego samego rodzaju planowanych do udzielenia przez Zamawiającego w danym roku.
W przypadku dostaw i usług powtarzających się okresowo, wartość ustalana jest zgodnie z art. 34 Ustawy.
3. Wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się zgodnie z art. 33 Ustawy.
4. Jeżeli przewiduje się udzielenie zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania, wartością zamówienia jest łączna wartość poszczególnych części.
5. W przypadku zmiany wartości szacunkowej przedmiotu zamówienia przed wszczęciem postępowania, Jednostka organizacyjna, wnioskująca o udzielenie zamówienia, ma obowiązek niezwłocznie powiadomić o tym Zespół ds. Zamówień Publicznych. W tym przypadku stosuje się przepisy Ustawy, odpowiednie dla nowej wartości.
 
§ 4
Przygotowanie postępowania
1. Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego przygotowywany jest przez Jednostkę merytoryczną lub inną Jednostkę organizacyjną.
2. Wniosek o udzielenie zamówienia publicznego musi zawierać co najmniej:
1) pełną nazwę i adres Jednostki organizacyjnej, wnioskującej o udzielenie zamówienia publicznego,
2) szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zatwierdzony przez kierownika Jednostki wnioskującej lub inną osobę upoważnioną,
3) termin realizacji zamówienia,
4) inne specyficzne warunki realizacji zamówienia, niezbędne do prawidłowej realizacji tego zamówienia (jeżeli dotyczy),
5) wartość szacunkową netto zamówienia,
6) kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia wraz z potwierdzeniem wysokości środków finansowych przeznaczonych na realizację tego zamówienia.
3. Z zastrzeżeniem ust. 4, Jednostka organizacyjna, dla której wszczęte ma być postępowanie, przekazuje wniosek o udzielenie zamówienia publicznego do Jednostki merytorycznej w celu:
1) jego weryfikacji, w tym weryfikacji opisu przedmiotu zamówienia i wartości szacunkowej zamówienia,
2) dokonania blokady środków finansowych przeznaczonych na realizację zamówienia, na wniosku
o udzielenie zamówienia publicznego (nie dotyczy to wniosków na sukcesywne dostawy, usługi
i roboty budowlane oraz wniosków dotyczących zamówień, finansowanych z kosztów ogólnych Zamawiającego).
4. Jednostka organizacyjna nie przekazuje wniosku o udzielenie zamówienia publicznego do Jednostki merytorycznej, gdy dotyczy on zamówienia, którego realizacją nie zajmuje się dana Jednostka merytoryczna. W tej sytuacji Jednostka organizacyjna samodzielnie dokonuje blokady środków finansowych na realizację tego zamówienia.
5. Po przygotowaniu lub weryfikacji, wniosek o udzielenie zamówienia publicznego składa się
w Zespole ds. Zamówień Publicznych przez Jednostkę merytoryczną a w przypadku, o którym mowa w ust. 4, przez inną Jednostkę organizacyjną, w terminie:
1) co najmniej 3 tygodni przed planowanym wszczęciem postępowania, jeżeli zamówienie ujęte zostało w Harmonogramie postępowań,
2) co najmniej 6 tygodni przed wnioskowanym przez Jednostkę organizacyjną terminem wszczęcia postępowania, jeżeli zamówienie nie zostało ujęte w Harmonogramie postępowań.
6. Zespół ds. Zamówień Publicznych zastrzega sobie prawo wszczęcia postępowania w terminie późniejszym niż określony w Harmonogramie postępowań, jeżeli wniosek o udzielenie zamówienia publicznego wpłynie do Zespołu po terminie określonym w ust. 5 pkt. 1.
7. Warunkiem wszczęcia postępowania jest złożenie wniosku o udzielenie zamówienia publicznego
w Zespole ds. Zamówień Publicznych.
8. Zespół ds. Zamówień Publicznych ustala tryb udzielenia zamówienia publicznego, warunki udziału
w postępowaniu, kryteria oceny ofert oraz termin składania i otwarcia ofert w porozumieniu
z pracownikami Jednostki organizacyjnej, składającej wniosek o udzielenie zamówienia publicznego.
 
§ 5
Komisja przetargowa
1. W przypadku powoływania Komisji do przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (Komisji przetargowej), Jednostki organizacyjne, na wniosek których wszczęte będzie postępowanie, mają obowiązek wyznaczenia swojego przedstawiciela do pełnienia funkcji członka Komisji.
2. Zasady i tryb działania Komisji przetargowej określa „Regulamin działania komisji powoływanej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego”, wprowadzony odrębnym zarządzeniem rektora.
 
§ 6
Osoby odpowiedzialne za udzielanie zamówień
1. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odpowiada Kierownik Zamawiającego, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego odpowiadają także inne osoby w zakresie, w jakim powierzono im czynności w postępowaniu oraz czynności związane z przygotowaniem postępowania. Kierownik Zamawiającego może powierzyć pisemnie wykonywanie zastrzeżonych dla niego czynności innym pracownikom.
Wzór upoważnienia do wykonywania zastrzeżonych dla Kierownika zamawiającego czynności stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
3. Jeżeli wartość szacunkowa zamówienia publicznego jest równa lub przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty 200 000,00 euro dla dostaw lub usług a 5 000 000,00 euro dla robót budowlanych, Kierownik Zamawiającego powierza, a jeżeli jest mniejsza, może powierzyć określonym osobom lub podmiotom wykonywanie czynności dotyczących przygotowania postępowania, w szczególności opracowanie opisu przedmiotu zamówienia, opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz ustalenie kryteriów oceny ofert.
Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
4. Kierownik Zamawiającego udziela upoważnień, o których mowa w ust. 3, z własnej inicjatywy lub na wniosek:
1) kierownika Jednostki organizacyjnej, wnioskującej o udzielenie zamówienia publicznego lub jego przełożonego,
2) kierownika Zespołu ds. Zamówień Publicznych.
Wzór wniosku o udzielenie upoważnienia stanowi załącznik nr 4 do zarządzenia.
5. Wniosek o udzielenie upoważnienia wraz z projektem tego upoważnienia, przekazywany jest przez wnioskodawców do Kierownika Zamawiającego, za pośrednictwem Działu Organizacyjnego.
6. W przypadku, gdy wnioskodawcą jest Kierownik Zamawiającego, nie stosuje się wniosku, o którym mowa w ust. 4, a projekt upoważnienia przekazywany jest bezpośrednio do Działu Organizacyjnego.
7. Dział Organizacyjny dokonuje formalnej weryfikacji projektów upoważnień i po uzyskaniu akceptacji Radcy Prawnego, a następnie podpisu Kierownika Zamawiającego, dokonuje rejestracji upoważnień i przekazuje je osobom lub podmiotom, których dotyczą, w celu ich pisemnego przyjęcia.
8. Powierzenie, o którym mowa w ust. 2 i 3, jest skuteczne po pisemnym przyjęciu upoważnienia przez wyznaczone osoby lub podmioty. Z chwilą przyjęcia upoważnienia, przechodzą na te osoby lub podmioty określone uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność za prawidłowe i rzetelne wykonanie powierzonych czynności, zgodnie z przepisami Ustawy.
9. Osoba lub podmiot umocowany ma obowiązek przekazania do Działu Organizacyjnego 1 egzemplarza przyjętego upoważnienia, drugi zatrzymuje dla siebie.
10. Dział Organizacyjny przechowuje oryginały upoważnień oraz przekazuje ich kopie odpowiednim Jednostkom organizacyjnym (zgodnie z odrębnym zarządzeniem Rektora w sprawie trybu wydawania pełnomocnictw i upoważnień) oraz Zespołowi ds. Zamówień Publicznych, który dołącza otrzymaną kopię do dokumentacji postępowania.
 
§ 7
Traci moc Zarządzenie nr 15/XIII R/2001 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 28 lutego 2001 r. w sprawie trybu postępowania przy udzielaniu zamówień publicznych.

 
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 20 sierpnia 2013 r.


załącznik nr 1
załącznik nr 2
załącznik nr 3
załącznik nr 4
 
 
Rektor
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu

prof. dr hab. Marek Ziętek
 
 
 
 
 
 
 
 
Otrzymują:
wszystkie jednostki organizacyjne
MC