Zarz.:68/XIV R/2009
zm.: 78/XV R/2012
55/XV R/2014
ARCHIWALNE
55/XV R/2014
ARCHIWALNE
Zarządzenie nr 68/XIV R/2009
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 8 października 2009 r.
Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu
z dnia 8 października 2009 r.
w sprawie ogólnych zasad dotyczących ustalenia wymiaru zajęć dydaktycznych (pensum) oraz zakresu obowiązków, zlecania i rozliczania zajęć dydaktycznych obowiązujących od roku akademickiego 2009/2010
Na podstawie art. 66, 68 i 131 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U.2005.164.1365 ze zm.), rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie warunków wynagradzania za pracę i przyznawania innych świadczeń związanych z praca dla pracowników zatrudnionych w uczelni publicznej (Dz. U. 2006.251.1852 ze zm.) oraz uchwały Senatu nr 743 z dnia 25 maja 2009 r. zarządzam co następuje:
Rozdział I. Pensum dydaktyczne
§ 1
1. Przez pensum dydaktyczne rozumie się obowiązkowy roczny wymiar zajęć dydaktycznych nauczyciela akademickiego, wynikający z zatrudnienia w Akademii Medycznej we Wrocławiu (zwanej dalej „Uczelnią”) w pełnym wymiarze czasu pracy.
2. W przypadku nauczycieli akademickich zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy wysokość pensum jest ustalana proporcjonalnie do wymiaru etatu.
3. Pensum ustalane jest w godzinach dydaktycznych (h), odpowiadających 45 minutom (godziny obliczeniowe).
4. Wymiar pensum dydaktycznego oraz kryteria i zasady obniżania pensum reguluje Uchwała Senatu Akademii Medycznej (załącznik nr 1 a).
§ 2
1. Na pensum składa się prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich kierunkach studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, w tym również dla uczestników studiów doktoranckich (III stopnia) oraz uczestników obowiązkowych kursów specjalizacyjnych.
2. Godziny dydaktyczne bilansowane są w ramach jednostki organizacyjnej, co oznacza, że nie mogą wystąpić godziny ponadwymiarowe przy jednoczesnym niewykonaniu pensum przez jednostkę organizacyjną jako całość.
3. W przypadkach uzasadnionych specyfiką zajęć dopuszcza się zlecenie godzin ponadwymiarowych jednostce organizacyjnej, o której mowa w pkt 2. Decyzję podejmuje prorektor ds. dydaktyki na umotywowany wniosek kierownika tej jednostki.
4. Pracownik naukowo-dydaktyczny lub dydaktyczny zatrudniony w jednostce organizacyjnej, w której liczba godzin prowadzonych zajęć nie wypełnia pensum, może zostać zobowiązany przez właściwego dziekana, po akceptacji prorektora ds. dydaktyki, do prowadzenia zajęć dydaktycznych w innej jednostce organizacyjnej Uczelni.
Rozdział II. Zakres obowiązków nauczyciela akademickiego. Katalog zajęć
§ 3
1. Czas pracy nauczyciela akademickiego jest określany zakresem jego obowiązków dydaktycznych, naukowych i organizacyjnych.
2. Czas pracy nauczyciela akademickiego uczestniczącego w sprawowaniu opieki zdrowotnej, poprzez wykonywanie zadań dydaktycznych i badawczych w powiązaniu z udzielaniem świadczeń zdrowotnych, jest określony ponadto zakresem jego obowiązków związanych z zapewnieniem ciągłej opieki nad pacjentami zakładów opieki zdrowotnej.
§ 4
Do zakresu obowiązków nauczyciela akademickiego należy:
1) prowadzenie zajęć dydaktycznych, w tym zajęć w ramach ED, wliczanych do pensum:
a) wykładów
b) ćwiczeń
c) ćwiczeń klinicznych
d) zajęć praktycznych: ćwiczeń przedklinicznych, w pracowniach praktycznej nauki zawodu, laboratoryjnych, w zakładach opieki zdrowotnej,
e) seminariów, także związanych z pisaniem prac dyplomowych (licencjackich i magisterskich),
f) fakultetów
g) lektoratów
h) zajęć sportowych
i) innych zajęć ujętych w planie studiów, programach obowiązkowych kursów specjalizacyjnych, umowach międzyuczelnianych itp. (w tym egzaminów),
2) prowadzenie innych zajęć dydaktycznych niewliczanych do pensum, do których zalicza się m.in.: indywidualne konsultacje, samokształcenie, praktyki zawodowe
3) rozwijanie twórczości naukowej (w przypadku pracowników naukowo-dydaktycznych),
4) podnoszenie kwalifikacji zawodowych,
5) uczestniczenie w pracach organizacyjnych na rzecz Uczelni.
§ 5
Ustala się następujący katalog zajęć obowiązujący przy ustalaniu i rozliczaniu działalności dydaktycznej na wszystkich wydziałach w Akademii Medycznej:
1) wykłady
2) ćwiczenia (zajęcia teoretyczne)
3) ćwiczenia kliniczne (przy łóżkach chorych, fotelach dentystycznych)
4) zajęcia praktyczne: przedkliniczne, w pracowniach praktycznej nauki zawodu, laboratoryjne, w zakładach opieki zdrowotnej
5) seminaria - zajęcia teoretyczne,
6) fakultety (wykłady, ćwiczenia, seminaria),
7) lektoraty,
8) zajęcia sportowe,
9) seminaria licencjackie, magisterskie i doktoranckie.
§ 6
Inne zajęcia wliczane do pensum reguluje uchwała Senatu Akademii Medycznej.
Rozdział III. Ustalanie planów studiów oraz programów studiów, zlecanie zajęć dydaktycznych, planowanie obciążenia dydaktycznego jednostek
§ 7
Rady wydziałów, po konsultacji z organem Samorządu Studentów uchwalają plany studiów i programy nauczania (według załącznika nr 1) na kolejny rok akademicki sporządzane na podstawie obowiązujących standardów kształcenia, w terminie do 30 maja i w przesyłają ich kopie w ciągu 14 dni od ich uchwalenia do Działu Spraw Studenckich celem zatwierdzenia przez prorektora ds. dydaktyki w zakresie zgodności ze standardami nauczania.
§ 8
Na podstawie zatwierdzonych planów studiów oraz prognozowanej liczby studentów oraz na podstawie obowiązujących zasad dotyczących liczebności grup, dziekanaty przygotowują plany zajęć dydaktycznych na poszczególne kierunki studiów.
§ 9
Odpowiedzialność za prawidłowe opracowanie planu zajęć dydaktycznych wydziału, na podstawie obowiązujących standardów i przepisy prawa, ponosi dziekan.
§ 10
1. Na podstawie planów studiów oraz planów zajęć dydaktycznych, o których mowa w § 7 i 8 dziekanaty przygotowują i przesyłają wstępne zlecenia realizacji zajęć dydaktycznych kierownikom poszczególnych jednostek wydziału (Katedr/Klinik, Zakładów etc), według załącznika nr 2.
2. W przypadku, gdy na wydziale brakuje jednostki odpowiedzialnej za realizacje danego przedmiotu dziekanaty przygotowują i przesyłają wstępne zlecenia realizacji zajęć dydaktycznych do dziekanów innych wydziałów, kierowników jednostek międzywydziałowych, pełnomocnika ds. Nauczania w Języku Angielskim (załącznik nr 2).
3. Wstępne zlecenia i zamówienia należy przesłać w terminie do 15 lipca.
4. Kierownicy jednostek organizacyjnych wydziału, dziekan, i kierownicy jednostek międzywydziałowych, Pełnomocnik ds. Nauczania w Języku Angielskim ustosunkowują się do otrzymanych materiałów, w terminie do 30 lipca.
§ 11
W przypadku kursów specjalizacyjnych, o których mowa w § 2 pkt 1 prowadzenie zajęć dydaktycznych zleca osoba odpowiedzialna za kurs (załącznik nr 4).
§ 12
1. W przypadku braku możliwości realizacji zajęć w macierzystych jednostkach, kierownicy tych jednostek pisemnie proponują sposób realizacji zlecanych/zamawianych zajęć: m.in. w wyniku uzgodnień między innymi jednostkami, także poza własnym wydziałem. Kierownicy sporządzają również, w uzasadnionych przypadkach, plany zajęć dydaktycznych do realizacji na podstawie umów cywilnoprawnych Odpowiedzi przesyłają do dziekana swojego wydziału.
2. Na podstawie: zwrotnych informacji od kierowników jednostek oraz decyzji dziekana, dziekanaty sporządzają ostateczne zlecenia (wg załącznika nr 2) realizacji zajęć, które przesyłają do dziekanów innych wydziałów oraz zbiorcze zestawienie zleceń zajęć dydaktycznych realizowanych przez jednostki Wydziału (według załącznika nr 3).
3. Dziekanat Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego sporządza zbiorcze zestawienie zleceń zajęć dydaktycznych według formularza ustalonego z Działem Spraw Studenckich.
4. Zbiorcze zestawienie planu zajęć dydaktycznych (załącznik nr 3) realizowanych przez jednostki Wydziału, uwzględniają przesunięcia zajęć między jednostkami tego wydziału, przesunięcia między wydziałami (w tym zamówienia od innych wydziałów), skorygowaną liczbę studentów oraz liczbę godzin zaplanowanych do realizacji w ramach umów zlecenia – zbiorcze zestawienie godzin realizowanych na Wydziale w ramach umów zlecenia stanowi załącznik nr 3a.
5. Zbiorcze plany zadań zatwierdzają Dziekani, a następnie dziekanaty przesyłają je do prorektora ds. dydaktyki w celu ich akceptacji, za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich, w terminie do 15 sierpnia, z wyjątkiem Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego, który przesyła zbiorczy plan zadań w terminie do 15 września..
6. Zbiorcze zestawienia zleceń zajęć dydaktycznych opracowują i przesyłają do akceptacji prorektora ds. dydaktyki za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich także Kierownicy Jednostek Międzywydziałowych oraz Pełnomocnik ds. Nauczania w Języku Angielskim.
7. W zestawieniu zbiorczym należy ująć także plan innych obowiązków dydaktycznych realizowanych w poszczególnych jednostkach:
a) zajęć w ramach kursów obowiązkowych szkolenia podyplomowego,
b) zajęć prowadzonych wspólnie z innymi Uczelniami na podstawie odrębnych umów międzyuczelnianych,
c) innych obowiązków zaliczanych do pensum, wynikających z wytycznych uchwały senatu/zarządzenia rektora np.: z tytułu opieki nad pracami dyplomowymi (magisterskimi i licencjackimi), opieki nad studentami studiów III stopnia (doktorantami).
12. Zaakceptowane przez prorektora ds. dydaktyki wyciągi ze zbiorczego zestawienia zleceń dziekanaty przesyłają poszczególnym jednostkom wydziału.
§ 13
1. Plany zajęć dydaktycznych są podstawą do opracowania rozkładów/harmonogramów zajęć dydaktycznych na kierunkach i latach studiów.
2. Rozkłady/harmonogramy zajęć dydaktycznych na cały rok akademicki z podziałem na semestry – zawierające informacje o miejscu i terminie realizacji zajęć, opracowują opiekunowie lat powołani na wydziałach przez Dziekana, w terminie do 15 września.
§ 14
1. Za realizację zadań zleconych przez dziekana oraz podział zajęć pomiędzy pracowników odpowiada kierownik jednostki organizacyjnej.
2. Jeżeli z planu przydziału zajęć dydaktycznych danej jednostce wynika, że liczba przyznanych godzin jest mniejsza niż suma obowiązującego pensum nauczycieli akademickich zatrudnionych w tej jednostce, dziekan wraz z kierownikiem jednostki organizacyjnej ustalają możliwości:
a) przejęcia części zadań dydaktycznych od innej jednostki organizacyjnej, generującej godziny ponadwymiarowe i realizującej ten sam przedmiot/te same przedmioty,
b) przejęcia części zadań dydaktycznych od innej jednostki organizacyjnej, generującej godziny ponadwymiarowe i realizującej przedmioty, których nauczać mogą nauczyciele akademiccy jednostki niewykonującej pensum.
3. Na podstawie zleceń, o których mowa w § 12, Kierownicy jednostek (Katedr, Zakładów etc.) dokonują równomiernego rozdziału zajęć dydaktycznych pomiędzy podległych nauczycieli akademickich zatrudnionych w danej jednostce, a także uczestników studiów doktoranckich (według załącznika nr 4).
§ 15
1. W celu organizacji działalności dydaktycznej w jednostkach organizacyjnych Uczelni, kierownicy jednostek powołują adiunktów dydaktycznych na okres kadencji i powierzają im obowiązki, związane z planowaniem i rozliczaniem obciążeń dydaktycznych nauczycieli. Zadania adiunktów dydaktycznych określone są w załączniku nr 5.
2. Funkcję adiunkta dydaktycznego mogą pełnić nauczyciele akademiccy zatrudnieni w uczelni na podstawie mianowania albo umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, niezależnie od stanowiska, na którym są zatrudnieni.
3. Adiunktowi dydaktycznemu przysługuje zmniejszony wymiar pensum w wysokości ustalonej w uchwale Senatu dotyczącym ustalenia rocznego wymiaru pensum na dany rok akademicki.
4. Kierownik każdej z jednostek organizacyjnych Akademii Medycznej (np. Katedra, Klinika, Zakład), która dokonuje samodzielnego rozliczenia dydaktyki, w przypadku konieczności powołania drugiego adiunkta dydaktycznego, składa w tej sprawie wniosek do prorektora ds. dydaktyki. Jednostka nie może powołać więcej niż 2 adiunktów dydaktycznych.
5. Informację o powierzeniu pracownikowi funkcji adiunkta dydaktycznego oraz
o zmianie osoby pełniącej tę funkcję, wraz z danymi kontaktowymi (telefon, adres e-mail) należy przesłać do prorektora ds. dydaktyki za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich oraz do właściwego dziekanatu przed rozpoczęciem roku akademickiego celem aktualizacji danych jednostki organizacyjnej.
o zmianie osoby pełniącej tę funkcję, wraz z danymi kontaktowymi (telefon, adres e-mail) należy przesłać do prorektora ds. dydaktyki za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich oraz do właściwego dziekanatu przed rozpoczęciem roku akademickiego celem aktualizacji danych jednostki organizacyjnej.
6. Zbiorczy wykaz adiunktów dydaktycznych jednostek organizacyjnych wydziału wraz z danymi kontaktowymi właściwe dziekanaty przesyłają do wiadomości prorektora ds. dydaktyki za pośrednictwem Działu Spraw Studenckich przed rozpoczęciem roku akademickiego.
§ 16
1. Na podstawie otrzymanych zleceń oraz planu zajęć dydaktycznych jednostka organizacyjna sporządza plan obciążenia dydaktycznego na dany rok akademicki, w podziale na semestry, dla całej jednostki oraz jej poszczególnych pracowników i doktorantów.
2. Plan obciążenia, o którym mowa w pkt 1 w formie wydruku odpowiedniego formularza z funkcjonującego w Uczelni – systemu e-ORDO, zatwierdzonego przez właściwego adiunkta dydaktycznego, kierownika jednostki organizacyjnej oraz dziekana, należy dostarczyć prorektorowi ds. dydaktyki, w nieprzekraczalnym terminie do 10 listopada.
3. Do planu obciążenia, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć wykaz godzin, które mają zostać zlecone na podstawie umowy cywilnoprawnej osobom niebędącym nauczycielami akademickimi zatrudnionymi w Uczelni.
4. Formularze/wzory wydruków z systemu e-ordo, według których należy sporządzić plan obciążenia dydaktycznego stanowią załączniki nr 6 i 7 do niniejszego zarządzenia.
Rozdział IV. Zlecanie prowadzenia zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych
§ 17
1. W przypadkach uzasadnionych koniecznością realizacji programu nauczania nauczycielowi akademickiemu może zostać zlecone prowadzenie zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych do wysokości nieprzekraczającej 1/4 wymiaru pensum ustalonego przez senat w przypadku pracowników naukowo-dydaktycznych i do 1/2 wymiaru pensum w przypadku pracowników dydaktycznych. Powierzenie zajęć w tej wysokości nie wymaga zgody nauczyciela akademickiego.
2. Zlecenie prowadzenia zajęć dydaktycznych w godzinach ponadwymiarowych, których wysokość przekracza limit ustalony w pkt 1, wymaga pisemnej zgody nauczyciela akademickiego.
3. Decyzję o zleceniu prowadzenia zajęć w godzinach ponadwymiarowych, o którym mowa w pkt 1 i 2, podejmuje prorektor ds. dydaktyki na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej.
4. Wniosek, o którym mowa w pkt 3 powinien zostać zaopiniowany przez właściwego dziekana.
5. Wniosek, o którym mowa w pkt 3 należy złożyć co najmniej na miesiąc przed planowanym terminem rozpoczęcia prowadzenia zajęć w wymiarze przekraczającym podstawowy wymiar pensum.
6. W uzasadnionych przypadkach, na umotywowany wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, prorektor ds. dydaktyki może wyrazić zgodę na zmianę terminu złożenia wniosku.
7. Wzory wniosków stanowią załącznik nr 8 i 9 do niniejszego zarządzenia.
§ 18
1. Uczestnikom studiów doktoranckich realizującym roczny wymiar praktyk zawodowych, związanych z prowadzeniem zajęć dydaktycznych lub uczestnictwem w zajęciach można zlecić prowadzenie zajęć w godzinach przekraczających wymiar pensum ustalony odpowiednią uchwałą Senatu, poprzez zawarcie umowy cywilnoprawnej.
2. Stawkę wynagrodzenia określa odrębne zarządzenie rektora.
§ 19
1. Udział procentowy poszczególnych rodzajów zajęć w ogólnej liczbie zrealizowanych godzin dydaktycznych stosuje się także do godzin ponadwymiarowych.
2. Wynagrodzenie za godzinę ponadwymiarową, o którym mowa w pkt 1 określa odrębne zarządzenie rektora w sprawie wynagradzania pracowników.
Rozdział V Rozliczanie działalności dydaktycznej. Wypłata wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe.
§ 20
1. Rozliczenia godzin dydaktycznych dokonuje się zarówno semestralnie, jak i na zakończenie roku akademickiego, na podstawie danych systemu e-ORDO wprowadzonych, korygowanych i aktualizowanych przez adiunktów dydaktycznych według załączników nr 6 i 7 do niniejszego zarządzenia.
2. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy dziekanat.
3. W odniesieniu do nauczyciela akademickiego, dla którego nie zaplanowano pensum z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej miedzy innymi z długotrwałą chorobą, urlopem bezpłatnym lub innymi zwolnieniami od pracy, odbywaniem służby wojskowej, urlopem macierzyńskim albo ustania stosunku pracy przed zakończeniem roku akademickiego, zalicza się do przepracowanych godzin zajęć dydaktycznych jedną trzydziestą pensum ustalonego dla danego stanowiska, za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w Uczelni zajęcia dydaktyczne.
§ 21
1. Dział Spraw Studenckich kontroluje poprawność przedstawionego rozliczenia pensum dla wszystkich nauczycieli akademickich oraz rozliczenia zajęć dydaktycznych zleconych doktorantom, pracownikom naukowo-technicznym i inżynieryjno-technicznym, z zamówieniami i zleceniami zajęć dydaktycznych, a także z dokumentami potwierdzającymi powierzenie zajęć i kartami wykonania zajęć. Stwierdzenie zgodności stanowić będzie podstawę wypłaty za godziny ponadwymiarowe, dopłat do wynagrodzenia oraz wypłatę zwiększonego wynagrodzenia.
2. Kontroli podlegają również umowy cywilnoprawne na prowadzenie zajęć dydaktycznych, zawarte z osobami spoza Uczelni.
3. W przypadku niezgodności w rozliczeniu pensum, Dział Spraw Studenckich przekazuje rozliczenie pensum odpowiedniej jednostce organizacyjnej w celu naniesienia poprawek. Zmiany w rozliczeniu pensum należy zatwierdzić w trybie określonym w § 24.
§ 22
1. Wypłaty wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe są dokonywane po rozliczeniu obciążenia dydaktycznego za dany rok akademicki, tj. po 5 października.
2. Dział Spraw Studenckich przekazuje zweryfikowane i zgodne z systemem e-ORDO rozliczenie godzin ponadwymiarowych do Działu Płac w terminie do 10 września.
3. W przypadku nieprawidłowości w realizacji programu studiów wypłata za godziny zlecone, ponadwymiarowe oraz prowadzone w języku angielskim w ramach English Division, zostaje wstrzymana do czasu wyjaśnienia wszystkich niezgodności i zatwierdzenia wypłaty przez prorektora ds. dydaktyki.
4. Wypłata wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe dla pracowników jednostek organizacyjnych, które przekazały rozliczenia godzin dydaktycznych po terminie określonym w § 32 nastąpi na koniec roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem pkt 5.
5. Wypłata wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe dla pracowników jednostek, które nie dopełniły obowiązku rozliczenia godzin dydaktycznych w terminie określonym w § 32 i nie dostarczyły rozliczenia w terminie umożliwiającym wypłatę na koniec roku kalendarzowego, nastąpi w terminie 14 dni od dnia dostarczenia do Działu Spraw Studenckich poprawnego rozliczenia.
6. W przypadku, gdy stosunek pracy z nauczycielem akademickim zostaje rozwiązany lub wygasa, faktyczną liczbę godzin ponadwymiarowych oblicza się na dzień rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy.
Rozdział VI. Terminarz wprowadzania danych do systemu e-ORDO
§ 23
Nauczyciele i pensum:
1. Przeniesienie z systemu kadrowego do systemu e-ORDO, bazy nauczycieli i automatyczne przypisanie pensum w podstawowej wysokości – wykonanie: Ośrodek Sieciowo-Komputerowy w terminie do 2 października.
2. Zniżki z tytułu pełnienia funkcji na podstawie wniosków przekazanych w terminie do 1 października do Działu Spraw Studenckich, który wprowadza dane po uzyskaniu decyzji prorektora ds. dydaktyki w terminie do 31 października.
§ 24
Podział studentów na grupy:
1. Tworzenie grup studenckich – wprowadza do systemu e-ORDO: właściwy dziekanat przy zapisie studentów na rok (z uwzględnieniem zadeklarowanego przez studenta języka obcego), a w przypadku Medycyny Rodzinnej wyznaczona osoba z Katedry i Zakładu Medycyny Rodzinnej – w terminie do 15 października.
2. Grupy ćwiczeniowe i plan zajęć na cały rok akademicki (semestr zimowy i letni) – wykonanie w systemie e-ORDO: opiekun roku w terminie umożliwiającym dopełnienie obowiązku określonego w § 16 pkt 2.
§ 25
Inne zajęcia – wprowadzanie danych do systemu e-ORDO: wskazane jednostki w terminie do 30 listopada:
1. Egzaminy studentów – wprowadza adiunkt dydaktyczny. Kierownik jednostki przekazuje do właściwego dziekanatu wykaz nauczycieli z przypisanymi godzinami za egzamin. Dziekanat sprawdza i zatwierdza liczbę studentów do przeegzaminowania, a następnie odsyła zatwierdzone zestawienie do jednostki, a kopię do Działu Spraw Studenckich. Na podstawie zatwierdzonego przez dziekanat zestawienia, adiunkt dydaktyczny wprowadza dane do systemu e-ORDO.
2. Prowadzenie uczestników studiów III stopnia (doktoranckich) – do systemu e-ORDO dane wprowadza dziekanat Wydziału Lekarskiego Kształcenia Podyplomowego.
3. Prowadzenie magistranta – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat: Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu.
4. Prowadzenie magistranta Uniwersytetu Wrocławskiego, kierunku Fizyka Medyczna – do systemu e-ORDO dane wprowadza Dział Spraw Studenckich.
5. Prowadzenie pracy licencjackiej – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat Wydziału Farmaceutycznego lub Wydziału Nauk o Zdrowiu.
6. Zajęcia na obowiązkowych kursach specjalizacyjnych z listy CMKP – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwe studium kształcenia podyplomowego.
7. Zajęcia w języku angielskim dla obcokrajowców w ramach English Division – do systemu e-ORDO dane wprowadza ED.
8. Zajęcia realizowane przez Studium Wychowania Fizycznego i Sportu prowadzone w ramach sekcji sportowych – do systemu e-ORDO dane wprowadza Studium Wychowania Fizycznego i Sportu.
9. Zajęcia fakultatywne – do systemu e-ORDO dane wprowadza właściwy dziekanat.
§ 26
Przypisywanie osoby prowadzącej do poszczególnych zajęć (plan):
1. Zajęcia dydaktyczne – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 31 października.
2. Inne zajęcia, o których mowa w § 5 – do systemu e-ORDO dane wprowadza adiunkt dydaktyczny jednostki organizacyjnej w terminie do 15 grudnia.
§ 27
Właściwe jednostki wprowadzają korekty do systemu e-ORDO na bieżąco, jednak nie później niż:
1. Dane dotyczące nauczycieli (Dział Spraw Pracowniczych) – co miesiąc.
2. Dane dotyczące grup studenckich (Dziekanat) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 30 listopada, aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 marca.
3. Dane dotyczące grup ćwiczeniowych (opiekun roku) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 15 grudnia, aktualizacja semestru letniego w terminie do 30 marca.
4. Dane dotyczące osób prowadzących poszczególne zajęcia (adiunkt dydaktyczny) – aktualizacja semestru zimowego w terminie do 5 stycznia, aktualizacja semestru letniego w terminie do 15 kwietnia.
§ 28
Rozliczenia godzin dydaktycznych dziekanat przekazuje do Działu Spraw Studenckich, w terminie do 15 lipca, na podstawie wydruku danych z systemu e-ORDO. Poprawność rozliczenia potwierdza właściwy adiunkt dydaktyczny, kierownik jednostki organizacyjnej oraz dziekan, po weryfikacji rozliczenia przez właściwy dziekanat.
§ 29
Schemat wprowadzenia danych do systemu e-ORDO przedstawia załącznik nr 10.
§ 30
Z dniem 30 września 2009 r. traci moc zarządzenie nr 94/XIV R/2008 Rektora Akademii Medycznej we Wrocławiu z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie ustalenia rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych (pensum) oraz zasad zlecania i rozliczania zajęć dydaktycznych w roku akademickim 2008/2009.
§ 31
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
załącznik nr 1a - uchwała senatu
załącznik nr 1 - plan studiów
załącznik nr 2 - zlecenie zajęć dydaktycznych pracownikom katedry/zakładu
załącznik nr 3 - zbiorcze zestawienie godzin realizowanych na wydziale
załacznik nr 3a - zbiorcze zestawienie godzin (w ramach umowy-zlecenia)
załącznik nr 4 - powierzenie prowadzenia zajęć
załącznik nr 5 - zakres obowiązków adiunkta dydaktycznego
załącznik nr 6 - plan/rozliczenie godzin dydaktycznych
załącznik nr 7 - obciążenie dydaktyczne
załącznik nr 8 - wniosek - prowadzenie zajęć w godzinach ponadwymiarowych
załacznik nr 9 - wniosek - prowadzenie zajęć w godzinach ponadwymiarowych
załącznik nr 10 - schemat wprowadzania danych do systemu e-ORDO
załącznik nr 11 - wniosek o zwiększenie/zmniejszenie liczebności grup studenckich
Rektor
Akademii Medycznej we Wrocławiu
prof. dr hab. Ryszard Andrzejak
Otrzymują:
według rozdzielnika
MC