Zarządzenie nr 14/XV R/2015
Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 27 lutego 2015 r.
 

w sprawie wprowadzenia i opracowywania opisów stanowisk pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
 
Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. 2012, poz. 572 ze zm.) zarządza się co następuje:
 

§1

1. Niniejsze zarządzenie określa zasady wprowadzenia i opracowywania opisów stanowisk pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu (dalej powoływany także jako Uczelnia).
2. Opis stanowiska pracy sporządza się dla każdego stanowiska pracy na Uczelni.

§2

1.  W opisie stanowiska pracy wskazuje się realizowane zadania na danym stanowisku, wymagane kompetencje, kwalifikacje i zakres odpowiedzialności ze względu na umiejscowienie i funkcję stanowiska pracy w strukturze organizacyjnej Uczelni.
2.  Szablon opisu stanowiska pracy określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3.  Wskazówki do sporządzenia opisu zawiera załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.

§3

1. Projekt opisu stanowiska pracy sporządza kierownik jednostki dla wszystkich stanowisk pracy w ramach kierowanej przez niego jednostki.
2.  Projekt opisu stanowiska przedkładany jest do Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w celu konsultacji. Po wniesieniu ewentualnych korekt do projektu, jest on przekazywany kierownikowi jednostki do ostatecznej akceptacji.
3.  Wszystkie zatwierdzone opisy stanowisk pracy są gromadzone w wersji elektronicznej przez Biuro Zarzadzania Zasobami Ludzkimi.
4.  Po ustaleniu opisu stanowiska pracy, bezpośredni przełożony zapoznaje podległego mu pracownika zajmującego dane stanowisko pracy z zatwierdzonym opisem stanowiska pracy. Pracownik potwierdza zapoznanie się z opisem swojego stanowiska przez podpisanie opisu.
5.  Zatwierdzony i podpisany opis stanowiska pracy dla każdego pracownika sporządzany jest w 3 jednobrzmiących egzemplarzach: 1 dla pracownika, 1 dla kierownika jednostki i 1 dla Działu Spraw Pracowniczych.

§4

1. Opis nowo utworzonego stanowiska pracy jest sporządzany przy składaniu wniosku o nabór nowego pracownika przez kierownika jednostki.
2. Kierownicy jednostek organizacyjnych w terminie wyznaczonym przez kanclerza dokonują okresowego przeglądu i aktualizacji opisów stanowisk pracy, nie rzadziej niż co 2 lata.
3. W razie zaistnienia zmian w zakresie stanowiska pracy dokonuje się niezwłocznej aktualizacji opisu stanowiska pracy.
4. Do aktualizacji opisu stanowiska pracy, o której mowa w ust. 2 i 3, stosuje się §2 i §3.

§5

W roku 2015 wszystkie opisy stanowisk pracy powinny być zaktualizowane i zatwierdzone do 15 grudnia.

§6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


załącznik nr 1
załącznik nr 2
 
 
 

Rektor
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
 
prof. dr hab. Marek Ziętek

 
 
Otrzymują:
według rozdzielnika
 
MK