Zarządzenie nr 14/XV R/2015
Rektora Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
z dnia 27 lutego 2015 r.
Na podstawie art. 66 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (t.j. Dz. U. 2012, poz. 572 ze zm.) zarządza się co następuje:
§1
1. Niniejsze zarządzenie określa zasady wprowadzenia i opracowywania opisów stanowisk pracy pracowników niebędących nauczycielami akademickimi Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu (dalej powoływany także jako Uczelnia).2. Opis stanowiska pracy sporządza się dla każdego stanowiska pracy na Uczelni.
§2
1. W opisie stanowiska pracy wskazuje się realizowane zadania na danym stanowisku, wymagane kompetencje, kwalifikacje i zakres odpowiedzialności ze względu na umiejscowienie i funkcję stanowiska pracy w strukturze organizacyjnej Uczelni.2. Szablon opisu stanowiska pracy określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
3. Wskazówki do sporządzenia opisu zawiera załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
§3
1. Projekt opisu stanowiska pracy sporządza kierownik jednostki dla wszystkich stanowisk pracy w ramach kierowanej przez niego jednostki.2. Projekt opisu stanowiska przedkładany jest do Biura Zarządzania Zasobami Ludzkimi w celu konsultacji. Po wniesieniu ewentualnych korekt do projektu, jest on przekazywany kierownikowi jednostki do ostatecznej akceptacji.
3. Wszystkie zatwierdzone opisy stanowisk pracy są gromadzone w wersji elektronicznej przez Biuro Zarzadzania Zasobami Ludzkimi.
4. Po ustaleniu opisu stanowiska pracy, bezpośredni przełożony zapoznaje podległego mu pracownika zajmującego dane stanowisko pracy z zatwierdzonym opisem stanowiska pracy. Pracownik potwierdza zapoznanie się z opisem swojego stanowiska przez podpisanie opisu.
5. Zatwierdzony i podpisany opis stanowiska pracy dla każdego pracownika sporządzany jest w 3 jednobrzmiących egzemplarzach: 1 dla pracownika, 1 dla kierownika jednostki i 1 dla Działu Spraw Pracowniczych.
§4
1. Opis nowo utworzonego stanowiska pracy jest sporządzany przy składaniu wniosku o nabór nowego pracownika przez kierownika jednostki.2. Kierownicy jednostek organizacyjnych w terminie wyznaczonym przez kanclerza dokonują okresowego przeglądu i aktualizacji opisów stanowisk pracy, nie rzadziej niż co 2 lata.
3. W razie zaistnienia zmian w zakresie stanowiska pracy dokonuje się niezwłocznej aktualizacji opisu stanowiska pracy.
4. Do aktualizacji opisu stanowiska pracy, o której mowa w ust. 2 i 3, stosuje się §2 i §3.
§5
W roku 2015 wszystkie opisy stanowisk pracy powinny być zaktualizowane i zatwierdzone do 15 grudnia.§6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.załącznik nr 1
załącznik nr 2
Rektor
Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu
prof. dr hab. Marek Ziętek
Otrzymują:
według rozdzielnika
MK